Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Yoko Alender: Rail Baltic viib Eesti idast läände (35)

Copy
Artikli autor Yoko Alender on ka riigikogu Tiibeti toetusrühma juht. Pildil koos Tema Pühaduse dalai-laama ja Tiibeti eksiilparlamendi spiikriga. Dalai-laama on juhtinud tähelepanu nii kliimamuutustele kui ka Tiibetisse rajatud kiirraudtee keskkonnaprobleemidele.
Artikli autor Yoko Alender on ka riigikogu Tiibeti toetusrühma juht. Pildil koos Tema Pühaduse dalai-laama ja Tiibeti eksiilparlamendi spiikriga. Dalai-laama on juhtinud tähelepanu nii kliimamuutustele kui ka Tiibetisse rajatud kiirraudtee keskkonnaprobleemidele. Foto: Erakogu

Hiigelinvesteeringud maanteedesse on eilne päev, mis soosib vaid autostumist ja suuremaid heiteid. Rail Balticu rajatav trass on eeldus, et raudtee hakkaks maantee-, mere- ja õhutransporti asendama, kirjutab riigikogu keskkonnakomisjoni aseesimees Yoko Alender (Reformierakond).

Rail Balticu eesmärk on luua Eesti inimestele ja kaubale kiire ja keskkonnasäästlik ühendus Euroopaga. Miks on vaja viia õhust ja maanteelt transport raudteele? Esiteks, et liita Eesti ida asemel läänega. Teiseks, et võimaldada keskkonnasõbralikku valikut, vähendades samas süsinikuheidet ja koormust maanteedele, mis omakorda suurendab maanteeliikluse turvalisust. Lisaks, ja just eelnevatel põhjustel, on raudteele erinevalt neljarajalistest maanteedest olemas rahastus Euroopast. Keskkonnamõju hinnang ütleb selgelt, et Eesti jaoks piisab 2+1-rajalistest maanteedest, mis on oluliselt säästlikumad, aga sama turvalised kui 2+2-maanteed.

Rail Baltic vajab rajamisel palju looduslikku toormaterjali: mulda, kruusa, liiva jms. Neljarajaliste maanteede rajamisel on vajadus toorme järele mitu korda suurem, nagu ka maanteede laiendamisel maha võetava metsa hulk. Loodan, et kuuleme peatselt keskkonnakaitsjate sekkumist sel teemal.

Tagasi üles