Kirjanik Mart Kivastik on teinud oma uues romaanis, mis on tal järjekorras teine, katse olevikku minevikuga lepitada. Parim – kui mitte ainus – võimalus selleks on muuta olevik ja minevik üheaegseks. Mis tingib omakorda väljumise realistliku kujutamislaadi piiridest, julgeid laene fantaasiakirjanduse võttearsenalist.
Kivastik pole kunagi olnud autor, keda huvitab oma teoste puhul eelkõige vormitasand: žanriline tõupuhtus või väärtuseks ülendatud mäng kirjanduslike krutskitega. Teda huvitavad ikka eelkõige tegelased. Lugu teenib tal sageli tegelast, mitte tegelane lugu. Kivastik armastab oma tegelasi, tema heasoovlikkus nende suhtes näib peaaegu patoloogiline.
Ja see tendents on tema loomingus viimase kümnendi jooksul ainult süvenenud. Kivastiku kaks eelmist suurt loomingulist avaldust – mängufilmid «Üks minu sõber» (2011) ja «Õnn tuleb magades» (2016), mille mõlema puhul oli ta nii stsenarist kui ka režissöör – kujutasid endast omamoodi lohutus- ja lepitusteoseid. Kivastik on loonud hulga kergelt õnnetu olemisega elusügisesse jõudnud või jõudvaid tegelasi ning hakanud siis liigutama oma fantaasiat ja sulge selle nimel, et nende fiktsionaalset elukest jõudumööda paremaks muuta.
«Taevatrepi» peategelane on 51-aastane tartlane Ulf, kes iseloomustab end dialoogis abikaasaga järgmiste sõnadega: «Ma olen tavaline mees, tavalise jalgrattaga, eelarvestaja, töötan kontoris, olen Volkswagen Golfi omanik! Kas see ei ole igav?» (lk 171). Ehkki kaasa ütleb vastuseks, et ei, «ei ole igav», püüab Kivastik autorina lugejaid ometi vastupidises veenda.