Meie paremsõbrad maalivad küll õuduspilte sellest, kuidas ka Eesti ülikoolides käib tulevaste hobusevaraste ajude poliitkorrektne pesu. Tegelikkus on pigem see, et seal vohab hingi õgiv auditeerimiskultuur, bürokraatia, aruandlemine ning sellest tingitud nakkuslik silmakirjalikkus ja slikerdamine. Ja Postimehe mullused „paljastused“ ainult tassivad vett akadeemilise maailma kafkastumisveskile.
Kui vaid süvariigilammutajad suunaksid Fisheri innustusel oma energia tõeliste bürokratiseerimisveskite vastu ja hakkaksid ametiasutustelt nõudma konkreetseid tegevuskavasid, millega tõrjuda akrediteerimise, arengukavade, arenguvestluste, aruandluste, auditeerimiste, autoritaarsuse, business-mentaliteedi, bürokraatia (... jätkake ise tähestikujärjekorras) masinavärki, mis kindlasti parimate kavatsustega sel sajandil Eestiski sisse seatud! Selle nimel astuks või EKREsse.
Uutmoodi haldusnõmeduste iseloomustamiseks laenab Fisher lacanistlikku mõistet Suur Teine – see on mingi kujuteldav instants, kelle heakskiidu pälvimiseks sooritab ühiskond rituaale, millesse keegi ei usu. Mõiste tundub viljakas ja laiendatav kaugemalegi riigiametnike ja administraatorite mõttemaailma seletamisest.
Bürokratiseerumise kõrval on Fisheril teine tähtis teema kapitalismi mõju meie vaimsele tervisele. Tema vaateviis erineb diametraalselt varasema aja romantiliste kultusmõtlejate omast. Kui Foucault’ või R. D. Laingi silmis oli vaimuhaigus midagi lahedalt vabastavat, süsteemivastast, lausa revolutsiooniliste muutuste idu, siis Fisher – ilmselt õigusega – selles midagi lõbusat ei näe. (Depressiooni all kannatanud Fisher sooritas kolme aasta eest enesetapu.)
Siinkohal tasuks meenutada ka õnneökonoomi Richard Layardi veendumust, et iga hingehaiguste ravisse investeeritud sent toob üldise õnne näol tagasi rohkem kui ükski muu riiklik investeering. Kuid seegi tegevus raviks üksnes vilju ega kõrvaldaks haiguste juuri. Ja need, tuleb Fisheriga nõustuda, on Süsteemis.