Kliimamuutust kiputi koduse poliitika peavoolus veel hiljuti millekski meisse mittepuutuvaks pidama, nüüd proovitakse seda igasugu asjade õigustamisel kasutada.
Aleksei Lotman: Rail Balticu pool kliimarehkendust (3)
Rail Baltic, millest täna avaldatav järjekordne avalik kiri valitsust ja riigikogu loobuma kutsub, on üks iseloomulik näide: majandus- ja kommunikatsiooniminister Taavi Aas peab seda raudteed Eesti riigile vajalikuks, viidates ka projekti kliimasõbralikkusele.
Ökoloog Mihkel Kangur kirjutab, et millegi nimetamine kliimasõbralikuks ei ole piisav, vaja on ka tegelikke analüüse, ent vaatamata korduvale küsimisele pole neid näha saadud. On siis Rail Baltic kliimasõbralik või on tegu õõnsa õigustusega?
Kui teha Rail Balticu kodulehel otsing märksõnaga «kliima», leiab ühe aruande projekti kohandamise kohta kliimamuutusega. Ka selle esitlemisel ei unustatud mainida projekti kliimasõbralikkust, kuigi analüüs seda teemat tegelikult ei käsitle. Projekti kliimamõju kohta näeb kodulehel küll arvukaid kliimasõbralikkust kinnitavaid väiteid, aga mitte nende tõestusi.