Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387
Saada vihje

Eesti Post valis välja 25 Eesti saadikut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: NN
Copy
Teiste seas jõuavad uuel aastal postmargile aasta linnud tüllid. Pildil väiketüll.
Teiste seas jõuavad uuel aastal postmargile aasta linnud tüllid. Pildil väiketüll. Foto: Elmo Riig / Sakala

Eeloleval aastal on Eesti Postil kavas välja anda 25 erinäolist kirjamarki.

Postitöötajatest, kunstnikest ja ajaloolastest koosnev Eesti Posti emissioonikomisjon kinnitas sel nädalal nimekirja, milliseid teemasid hakkavad kajastama järgmisel aastal trükki jõudvad kirjamargid. 20 eriteemalise margi ilmumine on aasta peale ühtlaselt jaotatud ning margi teemade valimisel said ettepanekuid teha firmad ja eraisikud. Kuigi marke kujundavad kunstnikud on välja valitud, siis enamik markide kujundusi on alles töös.

Eesti Postmargi juhataja Ain Muldmaa sõnul lähtus komisjon teemade sõelumisel sellest, millise tähtsusega on margi teemat ajendanud sündmus Eesti kultuuriloos. Näiteks on aasta esimene, 7. jaanuaril ilmuv mark pühendatud kirjanik Oskar Lutsu 125. sünniaastapäevale ning hakkab maksma 0,45 eurosenti. Oluliste isikutena saab aasta jooksul markidel näha veel helilooja Heino Ellerit ja poliitik Jaan Teemantit. Lisaks on margid pühendatud aasta linnule tüllile, Eesti seentele, suveolümpiamängudele ja mitmetele teistele olulistele sündmustele.

«Margid peegeldavad kogu Eesti elu ja nad on nagu väikesed saadikud, mis kirjade peal üle maailma levivad,» põhjendas Muldmaa, miks igal aastal paarkümmend uut marki trükitakse. «Seetõttu peavad need olema otseselt seotud kas Eesti ajaloo, kultuuri või muude tähtsate sündmustega. Näiteks on mõeldamatu, et anname välja Elvis Presley margi.»

Ligikaudu pool ilmuvatest markidest tähistab ainukordseid sündmusi, näiteks 100 aasta möödumist Eesti skautluse algusest. Teatud margid on aga seeriad, mis jätkuvad aastast aastasse. «Üks pikemaaegseid seeriaid on rahvariided ja tuletornid – need on alguse saanud üheksakümnendate esimesel poolel,» sõnas Muldmaa. Samuti ilmub mõnel teemal kaks erinevat marki.

Muldmaa sõnul sõltub margi nominaalväärtus sellest, kas margi teema on rahvusvaheliselt oluline. Näiteks maksab jaanuari lõpus ilmuva ja Hiina draakoniaasta saabumisele pühendatud mark maksimumhinna 1 euro ja 10 senti ning on mõeldud rahvusvaheliste kirjade tarbeks. Üheks omapärasemaks margiks võib aga pidada 2012. aasta lõpus ilmuvat Balti riikide ühiste markide plokki raudteesildadest. Iga margi tiraaž jääb 40 000 - 50 000 vahele ning Muldmaa hinnangul jätkub ühe teema marke postkontorites keskmiselt 3-6 kuuks.
 

Märksõnad

Tagasi üles