Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Hinnatõusuhirm ajas inimesed maastureid ostma

Copy
Müüjad tahtsid keskkonda rohkem saastavatest sõidukitest vana aastanumbri sees lahti saada. Pildil linnamaastur Škoda Kodiaq.
Müüjad tahtsid keskkonda rohkem saastavatest sõidukitest vana aastanumbri sees lahti saada. Pildil linnamaastur Škoda Kodiaq. Foto: Foto: Marko Saarm

Läinud aasta detsembris kasvas Eestis uute autode müük hoobilt pea 70 protsenti. Enim andsid tooni maasturid. Plahvatusliku müügi taga on kaks põhjust.

Esiteks vedas kasvu 2018. aasta madal võrdlusbaas. «Toona oli uute autode müük ekstraordinaarselt madal,» selgitas AMTELi juht Arno Sillat. «See oli kinni nii vähenenud tööpäevade arvus kui ka selles, et autode registreerimist lükati edasi. Ehk siis mitu asja sattus ühele ajale,» lisas Sillat.

Teine, märksa olulisem ja sisulisem põhjus peitub Euroopa Liidu keskkonna- ja kliimapoliitikas. Nimelt kehtivad 2020. aastast reeglid, mis ei luba autotootjatel enam nii saastavaid sõidukeid valmistada. Lihtsustatult öeldes: iga auto pealt, mis paiskab keskkonda rohkem kui 95 grammi CO2 kilomeetrilt, tuleb hakata tootjal maksma, ja mitte vähe. See on ka põhjus, miks investeerivad autohiiud nii usinalt elektrisõidukite arendamisse.

Tagasi üles