Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Martin Ehala: Priitahtlike Koolmeistrite Selts

Martin Ehala.
Martin Ehala. Foto: Konstantin Sednev

Ei ole kahtlust, et meie õpetajad teevad oma tööd hästi, sellest kõnelevad PISA tulemused, mis on näidanud ühtlast kasvu viimased kümme aastat.

Samas on Eesti õpetajaskond teiste riikidega võrreldes oluliselt vanem. Eelmisel suvel avaldatud rahvusvahelisest võrdlusuuringust TALIS ilmnes, et 54 protsenti meie õpetajatest on vanemad kui 50 aastat, samas kui OECD riikides on üle 50-aastaseid keskmiselt vaid 34 protsenti. Peale selle on Eesti õpetajaskond ka sooliselt üsna tasakaalust väljas. Meie põhikooli õpetajaist on 84 protsenti naised, OECD riikide keskmine on 68 protsenti.

Raske on öelda, kas ja kuivõrd õpetajaskonna vanus ja sooline jaotus õpitulemusi mõjutab, kuid selge on see, et keegi ei saa jääda õpetajaks igavesti. Nii on õpetajaskonna ulatuslik uuendamine üks suuremaid Eesti üldhariduskooli ees seisvaid väljakutseid lähema 10–15 aasta jooksul.

Probleemi on teadvustatud ning ülikoolid teevad pingutusi, et suurendada õpetajakoolituse vastuvõttu, otsides paindlikke viise, kuidas õpet ja töötamist kombineerida. Üks selline viis on TÜ programm Kogenud Kooli, mille raames saavad õpetajakoolitust need, kes soovivad teha elus karjääripöörde ja end proovile panna õpetajana. Programm on keskendunud reaalainete õpetajatele.

Tagasi üles