Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Eestlanna osaleb kuulsal Super Bowlil

Copy
Merle Liivand Californias Redondo Beachil pärast maailmarekordi püstitamist 10 kilomeetri ujumises merineitsiuimega.
Merle Liivand Californias Redondo Beachil pärast maailmarekordi püstitamist 10 kilomeetri ujumises merineitsiuimega. Foto: Erakogu

Eesti ujumiskoondisse kuuluv ja Floridas elav-harjutav ettevõtja Merle Liivand näeb pidevalt, kuidas ookean muutub populaarse Miami Beachi ääres üha suuremaks prügilaks. Aga ta ei vaata seda pealt, vaid on asunud tegutsema. Huvitaval kombel sattus ta looduse puhtuse eest võideldes Ameerika suurima spordiürituse korraldajate huviorbiiti.

Haisid kohtab aasta-aastalt üha sagedamini. Kausja kujuga meduuse mõistagi ka. Noid satub teinekord ette lausa sadu. Siis peab Merle Liivand ujuma nagu slalomist, et neist mööda põigelda. Kokkupuude pole soovitav: üks Liivandi tuttav sai meduusilt nii tugeva mürgistuse, et pidi nädal aega voodis lebama.

Haidega on lugu veelgi hullem. Florida osariigi rannik, mille ääres avaveeujuja Liivand juba aastaid elab, on ohtlikem paik Ameerikas, kus üldse vette minna. Ja järjest ohtlikumaks see muutub, sest haid liiguvad kaldale üha lähemale ja lähemale.

«Muidugi kardan,» tunnistab Liivand. «Aga tuleb rahulikuks jääda.» Naistel on teatud päevadel kuus targem vette üldse mitte minna – vere lõhn meelitab haisid eriti ligi.

Ometi pole meduusid ja haid Florida vetes ujujatele ainus probleem. Järjest rohkem ja rohkem jääb neile ette ka igasugust sodi ja prügi. Maailmakuulus Miami Beach, mille vetes Liivand peamiselt harjutab, pole tegelikult enam selline glamuurne koht, mida kõlbaks reklaamides ilustamata näidata.

Aga Liivandil valikut pole – tuleb treenida seal, kus elad. Baltimaade ja Skandinaavia parima naissoost pikamaaujujana püüab ta pääseda tänavusele Tokyo olümpiale.

Kuid enne, vähem kui kuu aja pärast, ootab teda Miamis Ameerika spordi suurim üritus – Super Bowl ehk Ameerika jalgpalli profiliiga NFLi finaal. See on tavaliselt USAs aasta enim vaadatav teleülekanne, mistõttu on see kõige kallima reklaamihinnaga telesaade. Sel päeval pugivad ameeriklased endale sisse rohkem toitu kui ühelgi teisel päeval aastas, v.a üksnes tänupüha.

Liivand kuulub Super Bowli korralduskomiteesse.

Tagasi üles