Päevatoimetaja:
Emilie Haljas
(+372) 507 3066
Saada vihje

Uuel aastal muutuavad PPA Tallinna teeninduste tööajad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Politsei- ja piirivalveameti teenindusbüroo P. Pinna tänaval
Politsei- ja piirivalveameti teenindusbüroo P. Pinna tänaval Foto: Eero Vabamägi

Dokumenditaotluste kõrgaja lõppemise tõttu lähevad politsei- ja piirivalveameti (PPA) Tallinnas Tammsaare teel ja Paul Pinna tänaval asuvad teenindused tagasi tavalisele tööajale ja on avatud esmaspäevast reedeni kell 9-17.

«Kuna dokumenditaotlejate hulk on vähenenud ja töö normaliseerunud, lähevad teenindused tagasi oma tavapärase töörežiimi juurde,» rääkis PPA identiteedi ja staatuste büroo peaspetsialist Merlin Mängel.

Dokumentide vahetamine toimub Eestis tsüklitena ja dokumenditaotluste arv oli kõige suurem 2018. ja 2019. aastal, näiteks selle aasta esimese 11 kuuga esitati PPA-le 318 000 isikut tõendavate dokumentide taotlust. Suurte koormuste tõttu pikendati eelmise aasta septembris PPA Tammsaare ja Pinna teeninduste lahtiolekuaega esmaspäevast neljapäevani kahe tunni võrra – kuni kella 19-ni. Alates 2. jaanuarist on mõlemad Tallinna teenindused avatud tavapäraselt esmaspäevast reedeni kell 9-17.

«Klientide teenindamise koormus on suurem päeva esimeses pooles. Kuigi meie eesmärgiks on teenindada efektiivselt igal viisil meie poole pöörduvaid kliente, on kõige inimeste jaoks kõige kiirem ja mugavam esitada dokumenditaotlus juba aegsasti enne dokumendi kehtivuse lõppu iseteeninduse kaudu ja külastada teenindust eelnevalt aega ette broneerides,» ütles Mängel.

Alates augusti keskpaigast saab iseteeninduses taotleda Eesti kodaniku passi. Sellisel viisil taotletakse iga kuues pass, sama palju taotletakse iseteeninduse kaudu ID-kaarte. Alates 6. jaanuarist on nii passi, ID-kaardi kui ka passi ja ID-kaardi ühistaotluse riigilõiv iseteeninduses taotlemisel viis eurot odavam, mis toob loodetavasti veel rohkem inimesi taotlema uusi isikut tõendavaid dokumente kodust lahkumata.

«Iseteenindus on kõige kiirem, mugavam ja nüüd ka odavam viis isikut tõendava dokumendi taotlemiseks. Passi taotleja peab teenindust külastama vaid kord kümne aasta jooksul sõrmejälgede ja allkirjanäidise andmiseks ning dokumendi kättesaamiseks, ID-kaardi taotleja ainult kord viie aasta jooksul dokumendi kättesaamiseks. Soovitan kõigil oma uus isikut tõendav dokument taotleda iseteeninduses ja broneerida külastuseks aeg ette lehel iseteenindus.politsei.ee,» ütles Mängel.

Tagasi üles