Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tallinna tulu reklaamimaksust kasvas 37 miljonile kroonile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urmas Seaver
Copy
Välireklaam Tallinnas.
Välireklaam Tallinnas. Foto: Peeter Langovits

Tallinna linnale laekus mullu reklaamimaksu summas 37,2 miljonit krooni, mis on ligi 1,7 miljonit krooni rohkem kui aasta tagasi.

Ka reklaamimaksu deklaratsioone esitati mullu enam kui tunamullu - vastavalt 6956 ja 6546, teatas Raepress.

Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul jõustus eelmise aasta 1. novembrist uus reklaamiseadus, millega täpsustati reklaamide eksponeerimist.

«Reklaamina ei käsitata toote või teenuse kohta antavat teavet, tegevuskoha tähistust, sealhulgas kaubamärgi eksponeerimist, mida ettevõtjal on õigus kasutada majandus- ja kutsetegevuse koha tähistamisel ning teavet lahtiolekuaja kohta,» selgitas Mutli. «Küll on aga nimetatud reklaamiseaduse kohaselt välireklaamina käsitatav reklaam, mis on paigutatud näiteks kaupluse vaateaknale ja mis on selgesti suunatud tänaval möödujatele.»

Mutli tõdes, et oluline muudatus sellest aastast on see, et kui varem pidi ruutmeetri kohta tasuma reklaamimaksu 6 krooni päevas, siis sellest aastat juba 7 krooni ruutmeetri kohta.

Abilinnapea sõnul tuleb ette, et reklaamimaks jääb ettevõttel maksmata teadmatusest, kuid numbrid näitavad olukorra paranemist ning selles suhtes oli 2008 rekordaasta.

«Reklaamimaksu tuleb maksta iga õue riputatud reklaamteate eest, aga samas, kui reklaamlause on kaupluse vitriinaknal ja paistab läbi klaasi, siis ka see on maksustatav eelmise aasta novembris jõustunud reklaamiseaduse tähenduses,» lausus Mutli.

Jõustunud reklaamiseadus annab ka mõiste «sponsorteated», mida reklaamiseaduses ei loeta reklaamiks, kui see sisaldab vaid sponsori nime, kaubamärki ja tema poolt antud teavet materiaalse toetuse kohta.

Tagasi üles