Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa
Saada vihje

Postimees Kaug-Idas Hiina ootab Venemaa depressiivses nurgas kannatlikult oma võimalust (5)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hiina ja Venemaa vahel sõitev konteinerlaev Pacific Geneva siseneb Vladivostoki sadamasse. Venemaa ja Hiina vaheline kaubavahetus on aastas üle 100 miljardi dollari, Venemaa loodab seda lähiaastatel kahekordistada.
Hiina ja Venemaa vahel sõitev konteinerlaev Pacific Geneva siseneb Vladivostoki sadamasse. Venemaa ja Hiina vaheline kaubavahetus on aastas üle 100 miljardi dollari, Venemaa loodab seda lähiaastatel kahekordistada. Foto: Jaanus Piirsalu

«Putinil oleks võimalus teha ajalooline samm – pöörata Venemaa näoga Aasia-Vaikse ookeani regiooni poole. Siis ta oleks nagu Peeter I, kes raius akna Euroopasse,» ütleb Juri Avdejev, Venemaa Kaug-Ida pealinna Vladivostoki tuntud geograaf.

Kasakas Ivan Moskvitini juhtimisel jõudsid venelased esimest korda Kaug-Idas mere äärde 380 aastat tagasi. See juhtus Ohhoota mere ääres praeguse Habarovski krai põhjaosas mitte kaugel praegusaegsest Ohhotski linnast. Selle ajaga on Venemaa suutnud ennast Kaug-Idas põlistada, ajades sealt minema jaapanlased, hiinlased ja korealased, kuid raskete looduslike olude ja tohutute vahemaade tõttu on piirkonna arendamine jäänud siiani suureks katsumuseks. Näiteks sellesama Ohhotskini ei vii seni ühtegi teed.

Tagasi üles