Kui palun Jüri Naelal kirjeldada oma tööd näiteks Burgtheateris oktoobris etendunud «Meistri ja Margarita» lavastuse juures, küsides, et kelleks peaks teada nimetama, siis jääme mõlemad sõnadega jänni – liikumise juht või koregraaf on vähe ja ekslik, kuid mõiste «keha meister» näib eestikeelsena kohmakas.
Hamburgi teatris Thalia oli Jüri Naela üheks hüüdnimeks mister Pain ehk mister Valu. Nimega ei viidata füüsilisele valule, vaid sellele, et Nael nõuab, et näitleja laseks enda sisse materjali, ja see toob kaasa ka ebamugavust.
Naela ei huvita näitlejale sammude seadmine, vaid näitleja psühhofüüsis. «Näitleja enese, tema enda persooni sidusus sellega, mida ta teeb, et kokku viia inimest ja rolli. Minu jaoks on oluline jõuda hetke, kus näitleja ei suudaks või ei saaks materjali eest põgeneda. Ta peab silmitsi seisma küsimusega «kes olen mina selle materjali, rolli, tegevuse suhtes?»,» selgitab Nael.
Viimane lavastus, mis Jüri Naela kaasabil lavale jõudis, oli Ene-Liis Semperi ja Tiit Ojasoo «Meister ja Margarita» Viinis, mainekas Burgtheateris. Kusjuures tegemist on osaga Jüri Naela doktoritööst, mida ta teeb Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (EMTA).
Aga EMTAs on Jüri Nael ametis ka professori ja õppejõuna. Veelgi enam: ta on EMTA kaasaegse etenduskunsti rahvusvahelise magistriõppekava (CPPM) algataja ja eestvedaja. Tegemist on erilise õppekavaga, sest õppetööd viivad läbi tippvormis olevad kaasaegse teatri kompaniid ja etenduskunstnikud üle terve maailma: Jan Fabre Troublyn (Belgia), SITI Company (USA), Peeping Tom (Belgia), Tanztheater Wuppertal Pina Bausch (Saksamaa), Gecko (Inglismaa), La Pochanostra (USA/Mehhiko), Olivier de Sagazan, Tadashi Endo jpt.