Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Firma jõulupakkidesse läheb üha enam eestimaist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kingipakid.
Kingipakid. Foto: Shutterstock

Firmade jõulupakid on aastatega muutunud praktilisemaks ja üha enam leiab neist eestimaist toodangut mee- ja moosipurkidest hinnalise käsitööni välja.

Jõulude eel on küsimuse ees, mida kingipakki panna, ka firmad, kes tahaksid sel puhul väikese meenega meeles pidada oma töötajaid, häid kliente ja koostööpartnereid.

Küsimusele, mida soovitab juba aastaid sel põllul tegutsenud OÜ Roi firmadel oma töötajatele, partneritele ja klientidele mõeldud jõulupakki panna, kui endal ideid napib, vastas tootegruppide juht Kairi Välling, et eelkõige tuleb lähtuda sellest, mis on etteantud hinnapiir ja milline on kingisaajate sihtrühm.

„Oma töötajatele julgevad firmad teha tihtipeale personaalsemaid kingitusi kui näiteks koostööpartneritele, keda nii hästi ei tunne. Toote valimisel soovitame lähtuda sellest, mis oleks praktiline valik, et kingi saaja selle ka kasutusele võtaks. Siis sünnib kingist kasu nii saajale kui ka kinkijale. Kingituse tegemine on firmale ikkagi kuluartikkel, aga kui seda teha nutikalt ja logoga toode jääb pikaks ajaks kasutusse, saab seda võtta ka tulutoova investeeringuna,” selgitas ta.

Vällingu sõnul soovivad suuremad firmad jätkuvalt teha erilahendusi, et kingitus oleks just nende jaoks toodetud või vähemalt komplektid nende valitud toodetest kokku pandud. Aastatega on muutunud see, et otsitakse üha kvaliteetsemaid tooteid ja jälgitakse ka seda, millisest toorainest ja kus toode valmistatud on. Eestimaine on enamasti eelistatud. Igal aastal on oma lemmiktooted. Tänavu on tellitud päris palju saunalinasid – nii klassikalisi kui ka mikrofiibrist, aga ka sülearvutitele mõeldud stiilseid seljakotte. Ringiga on jälle tagasi tulnud soov korralike korduskasutatavate termoste ja termokruuside järele.

Hinna kohta ütles Välling, et see on mõistagi tundlik teema, mida mõjutavad paljud tegurid. Palju sõltub sellest, kas jõulukingitus on ainus väljaminek aasta lõpul või tehakse firma töötajaile ja sõpradele ka jõulupidu või hoopis väljasõit mõnda kenasse paika. Enamik firmasid on hinna suhtes siiski paindlikud ja valmis lähtuma konkreetselt tootest, seega väga hea idee ja kvaliteetse toote korral ollakse nõus ka rohkem maksma. Roi andmetel otsitakse sageli alla 10 euro maksvaid kingitusi, aga ka 20–30 eurot maksvad komplektid on minev kaup.

Eestimaine ja eriline on eelistatud

Väikeettevõtte VMDisain juhatuse liige Merit Jürimets sõnas, et jõulupakkide sisu sõltub eelarvest ja kogusest. „Vahel on kliendil teada, mis ta täpselt saada soovib, ning meie vaid komplekteerime kingipaki kokku. Teinekord jällegi mõtted puuduvad ja siis sõltub juba kliendist, kui palju ta meie ideedega kaasa läheb. Põhiliselt eelistatakse jõulupakkidesse panna eestimaist toodangut ja üha enam ka söödavat kraami. Valmis masstoodangut soovitakse aina vähem,” rääkis ta.

KOMMENTAAR

Karin Tiit
Karin Tiit Foto: Erakogu

Karin Tiit

Tammejuure Mahetalu peretütar

Oleme oma tegemisi planeerides juba arvestanud, et detsember on väga kiire aeg ja peame täie jõuga töötama.

Kuna meie mahetalu on tuntud eelkõige kanepitoodete poolest, siis meilt ostetakse kingituseks kõige enam kanepiõli. Aina rohkem inimesi avastab, et kanepiõli sobib nii meestele kui ka naistele, nii lastele kui ka eakatele. See sobib asendama lina- ja kalamaksaõli, samuti naha hooldamiseks.

Kingikotti valitakse kanepiõli, sest see on väga kasulik ja talvel vajab organism nagunii turgutust, teisest küljest tekitab ainuüksi sõna kanep inimestes natuke elevust. Seega on kanepiõli väikese vimkaga kingitus.

Kõige rohkem on praegu kanepiõli ostnud eraisikud, aga ka firmad on õli oma klientidele võtnud. Veel on firmad kingituseks hankinud kooritud kanepiseemneid.

Konkreetseid eelistusi ei osanud Jürimets välja tuua, sest soove on väga erinevaid. Kui eelmisel aastal oli väga popp joogipudel, siis tänavu on selle kõrvale tulnud mikrofiibrist rätik. Joogipudelit tahetakse nüüdki, sest paljud soovivad vältida ühekordset plasti. Lisaks soovitakse kaasaskantavaid topse ja kruuse, et vähendada tanklatopse. „Aastatega on muutunud see, et kui varem jagati kinke lihtsalt jagamise pärast, siis nüüd enam odavat nänni ei soovita. Vaadatakse tuleviku poole ja tarbitakse mõistlikult. Seetõttu on ka kingid läbimõeldumad ja jõulupakkide hind ulatub enamasti 30 euro kanti. Tavapärased igapäevased tooted jäävad aga 10 euro piiridesse,” selgitas VMDisaini esindaja.

Tähtis on sõnum ja saadav emotsioon

Osaühingu Stillabunt projektijuhi Marina Gutel-Reile sõnul on ärikingituste tase ja mood pidevas muutumises. Järjest enam loeb terviklahendus, emotsioon ja sõnum, mida tahetakse edastada. Jõulukingid on jätkuvalt hästi populaarsed, kinnitab ta. Üsna palju tehakse kingitusi oma töötajatele, sest omanikud ja juhid väärtustavad meeskonda üha enam ja soovivad neid aasta lõppedes tänada. Umbes samapalju tehakse aga kinke ka klientidele ja partneritele.

Enamasti soovitakse praktilisi kingitusi. Kuna eelarved on muutunud suuremaks, siis pööratakse palju tähelepanu kvaliteedile. On neid, kes eelistavad pakki panna just kodumaist toodangut. Populaarsed on sokid ja kvaliteetsed saunarätikud, loodussäästlikest materjalidest joogipudelid ja termospudelid, mis hoiavad sooja ja külma jooki. Meeldivad kingituste komplektid, kus on midagi maitsvat ja praktilist koos. Endiselt on nõutud kvaliteetsed tehnikavidinad ja kõikvõimalikud originaalsed lahendused. Kodumaisest toodangust on väga populaarsed käsitöötooted, näiteks kvaliteetne kosmeetika või mitmesugused mahetoidud. Lisaks on saadaval suur valik vineerist ja puidust tooteid, mille abil saab teha palju täiesti erilisi kingitusi ja sel moel teistest eristuda.

KOMMENTAAR

Andre Farmi perenaine Erika Pääbus legendiks saanud Andre Prima juustukeraga.
Andre Farmi perenaine Erika Pääbus legendiks saanud Andre Prima juustukeraga. Foto: Tiit Efert

Erika Pääbus

Andre Farmi perenaine

Meie müügimaht kasvab novembris-detsembris vähemalt kahekordseks, detsembris isegi rohkem. Jõulumüük on kindlasti tuntav.

Inimeste soovid varieeruvad aastati, ei teagi, millest see sõltub. Näiteks eelmisel aastal oli meie kilone Andre Mini väga populaarne, sel aastal mitte eriti. Tänavu tahetakse hoopis vana juustu.

On päris palju ettevõtteid, kes soovivad valmis komplekte, lisame sinna teiste väike­ettevõtjate tooteid, kas siidrit, moose, piparkooke.

Tänavu on kolm ettevõtet meilt kingiagentuuri kaudu pakid tellinud, kuid enamik ettevõtteid pöördub meie poole siiski otse. Soovi korral saadavad nad meile spetsiaalsed kleepsud, meil on pakkimisvõimekus täiesti olemas.

See nädal on väga kiire, kõige rohkem pakke läheb välja. Aga pärast ettevõtteid tuleb kohe eraisikute kinkide laine.

„Sel aastal on väga populaarsed kvaliteetsed pusad, mille erinevad kujundused võimaldavad luua huvitavaid lahendusi. Ka kvaliteetne pleed embleemiga või firmasildiga väärikas kinkekarbis on täiesti uus tase. Toidukorvid, aga mitte standardlahendusena, vaid nii, et iga komplekt on eriline, võidavad üha enam populaarsust, samuti käsitöökommid ja mahemaiused, aga ka mitmed n-ö rohelised tooted, näiteks kivipaberist märkmikud või bambusest joogitopsid,” tõi Gutel-Reile veel näiteid.

Väga huvitavaid ja laias hinnaskaalas jõulukinke pakub ka Artisan Honey. Juba 5–8 euro eest saab sealt tellida jõulupakki lisamiseks metsamarja-meeglögi, õiemee, mee jõhvikatega või mee-soolapähklid kenasti pappkarpi pakituna. Veidi rohkem ehk 8–16 eurot tuleb välja käia puidust karpi pakitud kodumaiste toodete eest ja veel suuremad kinkekomplektid (näiteks glögi, nobenaps, mesi ja käsitööõlu koos) maksavad 30–50 eurot. Meepurgi sildile võib tellida ka oma firma kujunduse või sõnumi.

Tagasi üles