Miniantoloogia mastaabi ja pretensiooniga «Eesti räpptekstide kogumik. Osa II» koostasid ja toimetasid Toomas «Tommyboy» Tilk ja Toomas F. Aru, artistidest andsid kogumikule oma värsid ja hääle J.O.C, EIK, Ingmar Gailit, nublu, Jarek Kasar, Ain Nufin, Pok, Põhjamaade Hirm, Tommyboy, Rom, Genka, Okym, Grinks, Hädapäda, Karl Kivastik ja Beebilõust.
Minu vestluskaaslaseks on räppar Toomas Tilk (43) alias Tommyboy, kes on kõnealuse kogumiku puhul nii artisti, koostaja kui ka produtsendi rollis.
Kust tuli idee teha räpitekstidest vinüülikogumik? Kas kohalikul räpirahval on huvi jõuda ka selle auditooriumini, kes tarbib muidu eelkõige kirjandust? Või on teil ühtlasi justkui midagi tõestada?
Tõestada pole vist vaja enam midagi. Ma usun, et kohalikud kirjandushuvilised teavad, mida kohalikud räpparid ja nende tekstid endast kujutavad. Esimene suurem samm sai teadvustamise teel astutud 2006. aastal, kui ilmus raamatuna päris palju positiivset vastukaja pälvinud «Eesti räpptekstide kogumik», mis on ühtlasi selle värske vinüülikogumiku otsene eelkäija. Nii selle 13 aastat tagasi ilmunud raamatu kui ka praeguse vinüüliga oli meie sooviks eesti räpi hetkeseisu natuke dokumenteerida.
Levinud arusaama kohaselt saab räpptekst osaks kirjandusloost alles hetkel, kui ta on ära trükitud. See, kui sama teksti laval või salvestusel lauldakse või retsiteeritakse, ei lähe justkui arvesse.
See on hästi akadeemiline lähenemine. Räpplüürika kujutab endast kindlasti kirjanduse alavormi. Minu hinnangul on tegu nn momentum-luulega. Mis tähendab, et räpptekstid on traditsioonilise kirjandusega võrreldes palju ajakajalisemad ning vananevad oma sisult kiiremini. Kui võtame näiteks selle 2006. aastal avaldatud kogumiku, siis enamik sealsetes tekstides käsitletud teemasid ei ole praegu enam aktuaalsed.