Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Elroni juhil on bussifirmadele kurbi uudiseid (11)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestis ajab igaüks transpordisektoris natuke oma asja, ütleb Elroni juht Merike Saks. Eesti on konkurentsi etendamiseks aga kaugelt liiga väike ja ühisveonduses peaks hoopis koostööd tegema.
Eestis ajab igaüks transpordisektoris natuke oma asja, ütleb Elroni juht Merike Saks. Eesti on konkurentsi etendamiseks aga kaugelt liiga väike ja ühisveonduses peaks hoopis koostööd tegema. Foto: Mihkel Maripuu

Majandusministeeriumi kantslerist Elroni juhiks tõusnud Merike Saks rääkis Kuku raadio saates «Majandusruum», et kui kunagi arutati koguni ideed Eesti raudteed üles võtta, siis nüüd on vastupidi. Reisirongiliiklust tõukab siingi tagant globaalne trend: karmistuvad kliima- ja keskkonnanõuded ning noorema põlvkonna soovimatus autot omada.

Pühapäeval avas Elron uue Tallinna-Turba liini. Kas see on puhtalt poliitiline projekt või tuleb sinna reisijaid ka?

Usume, et tuleb reisijaid ka. Meie praktika näitab, et kui kusagil on rööpad maas, siis hakkavad inimesed sõitma. Pakkumine tekitab nõudluse. Minu poolest võiks rong ka Haapsallu käia, isegi Rohukülla. Ma ei tee nalja.

Transpordisektoris on keskkonnateemad üliolulised, mistõttu rongi- ja trammiliiklus on tulnud selleks, et jääda. Kui Haapsalu raudtee ehitamist peeti alguses natuke üleinvesteerimiseks, siis praegu tasuks seda keskkonnaeesmärke silmas pidades veidi teises valguses vaadata.

Töötasite enne Elronisse tulekut kaua majandusministeeriumi kantslerina. Mis pilguga jälgisite maaeluministeeriumi kantsleri Illar Lemetti tagandamist? Kas oleksite ise samamoodi käitunud ja ministri vastu astunud?

Väga raske öelda. Selleks peaks teadma loo detaile, mida mul ei ole. Aga eks see lugu teeb murelikuks.

Tagasi üles