Elts tõdeb, et ERSO on unikaalses positsoonis, sest peame väga paljude asjade eest vastutama ja hea seisma. «Tasakaalu hoidmine nende vahel on raske ülesanne,» tunnistab Elts.
Loomulikult peab ERSO oma ülesandeks mängida Eesti heliloojate muusikat, tegeleda Eesti noorema põlvkonna järelkasvuga, anda võimalust nii noortele muusikutele kui ka heliloojatele, aga samas tahab orkester kaasa rääkida maailma juhtivatelt heliloojatelt teoste tellimisel, et tähtsate heliloojate esiettekanded toimuksid ka Tallinnas. Samuti soovib Elts laiendada repertuaari, seda ka ajalises mõttes tahapoole, näiteks esitada rohkem Beethovenit. «Me peame olema dünaamilised,» ütleb Elts.
Eesti muusika väljapoole viimist peab Elts tähtsaks, ent see ülesanne pole enam prioriteetne, sest uus trend on vähendada orkestrite ja dirigentide tuuritamist. Põhjuseks on soov vähendada ökoloogilist jalajälge. «Maailmas tiirutamine läks juba absurdseks. Mida kuulsam dirigent, seda vähem oli tal aega orkestri ees olla, mõnikord vaid paar nädalat aastas.»
Ka Elts tundis ühel päeval, et ei taha ühest lennukist teise astuda. «Tunnen end süüdi,» lausub Elts. «Aga tundsin ka seda, et olen valmis, mul on midagi öelda, soovin istuda maha ja ühe orkestriga teha tööd.»
Kohtun Olari Eltsiga vahetult pärast ERSO proovi, kus anti viimast lihvi reedese kontserdi kavale. Uus peadirigent pakatab energiast, võiks öelda, et ta lausa keeb. Kui küsin, kas selline emotsionaalne seisund on pärast proovi tavaline, vastab Elts, et nad mängisid ju Sibeliust ja Ellerit ning ei peatu enne, kui on andnud rohkem kui viis minutit kestnud ülevaate eesootava kontserdi erilisusest.