12. § 31 reguleerib ametniku kokkuleppelist üleviimist, lg 11 kohaselt jätkub ametniku puhkusearvestus vastuvõtvas ametiasutuses.
Ettepanek: reguleerida sarnaselt ka olukord, kui üleviimise tähtaeg lõpeb ja ametnik asub uuesti teenistusülesandeid täitma samas ametiasutuses. Ka sel juhul ei ole põhjendatud kasutamata jäänud aegumata puhkuse eest hüvitise maksmine, vaid oluline on tagada ametnikul väljateenitus puhkuse kasutamine.
13. Eelnõust puudub regulatsioon ebaõigesti makstud palga nõudeõigusest nii ametiasutusele (enammakstu tagastamise nõue) kui ametnikule (vähemmakstu maksmise nõue).
14. § 29 lg 4 lubab ametnikele kohaldada summeeritud tööaega, kuid täpsemad sätted vahetustega (graafikujärgselt) töötamise kohta puuduvad:
14.1. § 33 lg 4 kehtestab summeeritud tööaja tingimustest mõistliku etteteatamise aja nõude. Sättest võib aru saada nii, et tavatööajaga töötajat on võimalik ilma tema nõusolekuta rakendada vahetustega tööle. Selline lähenemine ei ole mõistlik ega lubatav. Kui ametnik on nimetatud ametikohale, kus kohaldub tavaline tööaeg, st 8-tunnine tööpäev, on summeeritud tööaja rakendamine tema suhtes mõeldav üksnes ametniku nõusolekul, kuna üldjuhul eeldab summeeritud tööajaga töötamine kogu eraelu ümberkorraldamist. Lisaks peab juhtima tähelepanu asjaolule, et ametniku ametisse nimetamisel peab tema ametikoha ametijuhend olema kinnitatud ning teenistusülesannete oluline muutmine eeldab ametniku nõusolekut. Kui ametniku teenistusülesanded ei muutu, puudub ka vajadus tavatööajal summeeritud tööajale üleminekuks.
14.2. § 35 lõikes 1 on kasutatud mõistet «tööaja korraldus», mida sisustatakse teenistusülesannete täitmisena tavalisel ajal. Tööaja korraldus peab hõlmama tööaja algust, lõppu ja tööpäevasiseste vaheaegade määramist. Kuidas aga määratakse töövahetuse alguse ja lõpu kellaajad ning töövahetusesisesed vaheajad (nii arvuliselt kui kellaajaliselt), eelnõus puudub. Siinkohal ei saa tuua võrdlust TLSiga, kuna töölepingus on võimalik kõik vastavad tingimused kokku leppida. Ametnikel see võimalus puudub, seetõttu peab tööaja regulatsioon avaliku teenistuse seaduses olema palju põhjalikum.
14.3. Puudub regulatsioon töövahetuste ajakava koostamise/kinnitamise (kes ja millal) ja ametnikele teatavaks tegemise (millal) kohta. Selliseid tingimusi ei saa ühepoolselt kehtestada ja muuta ametisse nimetamise õigust omav isik – ametnikele peab olema tagatud kindlus, et tööajakava ei muutu iga nädal, vaid kinnitatakse vähemalt igaks kalendrikuuks ning teave järgmise kalendrikuu ajakava kohta tehakse teatavaks mõistlik aeg enne kuu algust.
14.4. § 35 lg 2 on arusaamatu. Mida nimetatud tööpäevasisese vaheaja all mõeldakse – kas see on tähendab vaheaega lõunatamiseks? Kui see nii on, siis peab olema sätestatud ka see, et kuna nimetatud aeg ei lähe tööaja hulka, on ametnikul seda aega kasutada oma suva järgi, st ta võib töökohalt lahkuda jne. Lisaks tundub sõnastusest, et nimetatud paus peab mahtuma 6 tunni sisse, kuid üheselt seda siiski järeldada ei saa. Eriti tervalt tõusetub küsimus summeeritud tööajaga ametnikel, st kas 12-tunnise töövahetuse jooksul peab ametnikul olema üks või kaks vähemalt 30-minutilist vaheaega.
Ettepanek: Sätestada erisus ametnikele, kelle teenistuse eripärast tulenevalt ei ole võimalik teenistust katkestada ja teenistuskohast lahkuda – nende ametnike puhul peab vaheaja tööaja hulka arvestama. Näiteks võib tuua politsei patrullametnikud – inimestelt abikõne saabumisel peab patrull sündmuskohale sõitma, kui teist patrulli läheduses ei ole ning puhkepaus ei ole võimalik.
14.5. Puudub regulatsioon vahetustega töötamise erisuste kohta. Keelatud peab olema ametniku töölerakendamine ainult ööajal, samuti peab summeeritud tööaja arvestuse korral ametnikule olema tagatud tööaja arvestusperioodil keskmiselt kalendrikuu kohta vähemalt 1 iganädalane puhkeaeg nädalavahetusel (laupäeval ja pühapäeval), st nt 4-kuulisel arvestusperioodil peab olema vähemalt 4 vaba nädalavahetust. Kui seadusega ei ole sellist tööaja korraldust tagatud, on võimalik ametniku rakendamine selliselt, et tal puudub võimalus pereelust ja lastekasvatamises osaleda, st täita abikaasa ja lapsevanema kohustusi. Riigi ülesandeks on ametniku õiguste ja kohustustega arvestamine, mistõttu summeeritud tööajaga töötamine peab olema reguleeritud täpsemalt.
Ettepanekud: täiendada tööaja regulatsiooni, st § 33 lõigetega 5, 6,7 ja 8 järgmiselt:
«(5) Summeeritud tööajaarvestuse korral peab tööajakava järgmise kalendrikuu kohta olema koostatud ja ametnikele teatavaks tehtud hiljemalt 5 kalendripäeva enne kalendrikuu algust. Tööajakava muutmine on lubatud ainult vastastikusel kokkuleppel.
(6) Keelatud on ametnikku summeeritud tööajaga rakendada ainult ööajal – vähemalt 50 protsenti arvestusperioodi tööajast peab olema päevaaeg.
(7) Summeeritud tööaja kohaldamisel peab ametnikule olema tagatud arvestusperioodi jooksul keskmiselt üks iganädalane puhkeaeg § 39 lõikes 4 nimetatud nädalapäevadel kalendrikuu kohta.
(8) Käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud summeeritud tööaja tingimused, sealhulgas tööaja arvestusperioodi pikkus, kehtestatakse tööaja korraldusega.»