Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Tallinn üritab väsimatult rohepealinna tiitlit püüda (2)

Copy
Jõe ja Pronksi tänava ristist Vabaduse väljakuni peaks kulgema nn Tallinna peatänav, mis mõeldud eelkõige jalakäijaile ja ühistranspordile.
Jõe ja Pronksi tänava ristist Vabaduse väljakuni peaks kulgema nn Tallinna peatänav, mis mõeldud eelkõige jalakäijaile ja ühistranspordile. Foto: Mihkel Maripuu

Autode soosimise ja keskkonnaentusiastide nörritamisega silma paistev Tallinn jahib juba neljandat korda Euroopa rohelise pealinna tiitlit.

Linnavalitsusele meeldib rõhutada, et Euroopa Komisjoni veetav rohelise pealinna valimine on 2006. aastal Tallinnast võrsunud konkurss, mida vedas toonane linnapea Jüri Ratas. Ometigi pole Tallinn ise seda tiitlit kunagi pälvinud, kandideerides nüüd juba neljandat korda. Praegu on soolas Euroopa 2022. aasta rohepealinna trofee, millele kandideerimiseks tuli esitada taotlused oktoobris. Tallinn pani taas oma paberid teele – nagu kolmel korral varem. 

Jalakäijate- ja ühistranspordisõbraliku peatänava projekti katkestamine, Reidi teel sõiduridade vähendamiseks MTÜ-ga Merelinna Kaitseks sõlmitud kokkuleppest taganemine, keskkonnaameti liitmine kommunaalametiga, linnapea kaasamisnõuniku ja linna peaarhitekti ametikohtade ära kaotamine on mõned näited viimase aja arengutest Tallinnas, mis on keskkonnahuvilistele hambu jäänud.

«Suur erinevus on selles, et kui kultuuripealinna konkursil peab olema ette näidata hea programm tulevikuks, siis rohelise pealinna tiitli saamiseks peab olema aga midagi juba päriselt ära tehtud. Tallinn pole sellest aru saanud,» ütles Tallinna liikuvuskava 2035 keskkonnaekspert ja populaarsete Facebooki gruppide Linnad ja Liikuvus ning Eesti Rattarikkaks looja Mari Jüssi.

Tagasi üles