Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus
Saada vihje

Rail Balticu karavan läheb kõige kiuste edasi (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eile sai nurgakivi maanteeviadukt, mille alt hakkab järgmise kümnendi teises pooles jooksma Rail Balticu raudtee. Pildil Siim Kallas, Jüri Ratas ja Taavi Aas.
Eile sai nurgakivi maanteeviadukt, mille alt hakkab järgmise kümnendi teises pooles jooksma Rail Balticu raudtee. Pildil Siim Kallas, Jüri Ratas ja Taavi Aas. Foto: Mihkel Maripuu

Ehkki kaks kolmandikku Rail Balticu keskorganisatsiooni töötajatest lõid nädala alguses häirekella, et raudteeprojekt kisub kraavi, ei lasknud poliitikud ja tippametnikud end sellest suurt häirida – pidulikul nurgakivi asetamisel peeti paljusõnalisi kõnesid, kuidas Rail Baltic edeneb tempokalt ja kuidas raudtee valmides oleme meie, ääremaa, Euroopaga paremini ühendatud.

Mäletatavasti saatsid Rail Balticu ühisettevõtte RB Rail ASi 62 töötajat kolmapäeval avalikkusele pöördumise, kus muretsesid, et kehvad juhtimisotsused, huvide konfliktid ja õigeaegse rahastuse puudus on kiirraudtee valmimise löögi alla pannud. Lisaks nõudsid nad ühisfirma nõukogu esimehe Karolis Sankovski vallandamist, kuna viimane istub kahel toolil ega suuda juhte ettevõttes hoida – firma eesotsast on viimase 14 kuu jooksul lahkunud kuus juhti.

Poliitikud ja projekti eestvedajad, kelle pihta kriitika suunatud oli, jäid rahulikuks, valides konstruktiivse ja koostööle suunatud kaitsetaktika. Nii ütles majandusminister Taavi Aas, et murekiri on hea märk, kuna näitab, et ühisettevõtte töötajad on pühendunud ja võtavad kolme Balti riiki ühendava raudtee ehitamist väga tõsiselt.

Tagasi üles