Tuleva aasta 1. juulist on RMK metsades töötavatel metsaveoautojuhtidel tarvis kutsetunnistust, nagu see on raietöölistel, langetus- ja väljaveotraktorite operaatoritel. Autojuhte on koolitama asunud Luua Metsanduskool.
RMK metsades töötavad autojuhid vajavad peagi kutsetunnistust
„Metsasektor soovib, et metsas töötaksid professionaalsed inimesed ja kutsestandardite kehtestamine on üks viis seda tagada. Töötaja teeb oskuste ja teadmiste tõestamiseks sõltumatu hindamiskomisjoni ees eksami, mille edukal sooritamisel saab kutsetunnistuse,” sõnas RMK tootmis- ja finantskontroller Rainer Laigu. Kutsestandardi vajadus selgus metsanduse oskuste ja tööjõuvajaduse kava ehk OSKA raporti tegemisel 2016. aastal.
Laigu sõnul töötati kutsestandard välja veoettevõtete, koolide, Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liidu ning RMK koostöös 2017. aastal. 2018. aastal teavitati koos vedajate katusorganisatsiooniga veoettevõtteid, et RMK seab kutsetunnistuse nõude veolepingutesse 1. juulist 2020.
Luua Metsanduskoolis on koolitamine täies hoos, esimene grupp on juba lõpusirgel ja uued koolitused täitumas. „Veokijuhtidele õpetatakse tööohutust, õigusakte, liikumist ja manööverdamist metsateedel, hüdrotõstukiga töötamise erisusi, IT-rakendusi ning loomulikult puidusortimentide ja puidurikete tundmist, puidukoguse hindamist ja mahu määramise põhimõtteid,” loetles Luua Metsanduskooli turundusjuht Kairit Prits.
Teooria toetab kogemusi
Koolituste õpetajad on Luua Metsanduskoolist ja koostööpartnerite juurest. „Metsanduse katame enda õpetajatega, lisaks on koolitajaid RMK puiduturustusosakonnast, veokite müügi- ja remondiettevõtetest. Üks koolitaja on ergonoom, kes juhib tähelepanu õigetele töövõtetele ja tervislikkusele töökeskkonnas,” lisas Prits.
Koolitused on andnud Luua Metsanduskoolile võimaluse teha koostööd transpordisektoriga. „Nüüd on osalejatel võimalus saada oma pikaajalisi kogemusi toetama teoreetilised teadmised ning uuendada neidki tõsiasju, mis vahel kipuvad ununema,” sõnas naine.
Esimesed eksamid toimuvad järgmise aasta esimeses pooles, koolituste ja eksami eest tasub osaleja. Tihti tasuvad veoettevõtted selle oma töötaja eest ise. „Kaudselt, veohinna kaudu, maksab RMK selle kulu vedajale kinni,” täpsustas Rainer Laigu.