Postimees kirjutas oktoobris sellest, kuidas alushariduse eksperdid avastasid, et ministeerium ei ole nende koostatud uuendatud õppekava arvessegi võtnud. Vahepeal oli ministeerium kokku pandud sootuks teise, sisuekspertidest koosneva töörühma, kus ei olnud mitte ühtegi alusharidusega seotud eksperti. Töörühm lõi paradigmaatiliselt teistsuguse õppekava tööversiooni, mis alushariduse ekspertide hinnangul pärineb oma metoodika poolest justkui aastakümnete tagusest nõukogude ajast. Teise töörühma loojad ise väitsid aga, et alushariduse eksperdid polevat lihtsalt tööga hakkama saanud.
Teise töörühma õppekavast oli aga lisaks kaasaegsele õpikäsitlusele välja jäetud ka kogu kuni kolmeaastaste laste vanuserühm. Samuti oli õppekava nimetatud ümber lasteaia õppekavaks, mitte enam alushariduse õppekavaks. Varasem hõlmas niisiis ka näiteks lastehoidude ning teiste alusharidust pakkuvate asutuste tööd, mitte ei piirdunud vaid lasteaedadega.
Seepeale tõstsid alushariduse eksperdid tugevalt häält. Kirjutati pöördumisi ministeeriumile, algatati Facebookis kiirelt populaarsust kogunud grupp «Võtta tagasi lasteaia riikliku õppekava tööversioon» ja kutsuti kokku ümarlaud. Ministeeriumi asekantsler Kristi-Vinter Nemvalts, kes asus ministeeriumisse tööle siis, kui teine töörühm oli juba kokku kutsutud ja tööd alustanud, mõistis alushariduse ekspertide muret. Pärast ümarlauda teataski ministeerium, et tagasisidet oodatakse mõlema töörühma tööle, mitte enam ainult teise, sisuekspertide loodud lasteaia õppekava tööversioonile. Tagasiside ootamise tähtaeg oli 18. november.
Veel enne 18. novembrit teatas aga ministeerium, et luuakse kolmas töörühm, kes võtab arvesse mõlema töörühma tehtud ettepanekud ja asub kolmandat õppekava looma. Tähelepanuväärne on, et ministeerium nimetab nüüd seda taas alushariduse õppekavaks, mitte lasteaia õppekavaks, nagu teine töörühm vahepeal välja pakkus.
Ministeeriumi teatel tehakse nüüd lisaks alushariduse õppekava koostamisele tööd ka alushariduse seaduse väljatöötamiseks – ministeeriumil on eesmärk 2020. aastal mõlemad alusharidust reguleerivad olulised õigusaktid valmis saada.