Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tiit Terik: Tallinn peaks keelama bensiini- ja diislimootoriga taksod (8)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Sille Annuk

Tallinna volikogu esimees Tiit Terik ütles teisipäeval Kultuurikatlas visioonikonverentsil, et pealinn peaks lähiaastatel takso- ja sõidujagamisteenuse osutajatel keelama bensiini- või diiselmootoriga sõidukite kasutamise.

Keelu eesmärgiks oleks puhtam linnakeskkond ning kliimaneutraalsuse saavutamine aastaks 2050, teatas volikogu pressiesindaja BNSile.

«Mitmed Euroopa riigid ja linnad on astumas samme, mille kohaselt 15–20 aasta pärast on sisepõlemismootoriga autode müük ja mõnel pool ka kasutamine lõppenud,» sõnas Terik. «Usun, et Tallinn peaks sellest eeskuju võtma, sest kui me mõtleme puhtale linnaõhule, on tarvis kaaluda võimalust keskkonda saastavate sõidukite maksustamiseks ja järkjärguliseks keelamiseks. Sellele protsessile peaks eelnema elektri- või hübriidautode kasutamise soodustamine. Elektriautode võidukäigu eeldus on kiirlaadimisvõrgu rajamine.»

«Berliinis on juba praegu piirkonnad, kus diiselautod on tõrjutud. Londonis on kehtestatud kesklinna ummikutsoon ning lisaks sellele on seal low emission zone, kus vanemad ja keskkonda saastavamad autod peavad sõitmiseks maksma tasu,» rääkis Terik.

Teriku sõnul tuleb sisepõlemismootorite tõttu transpordisektorist märkimisväärne osa õhusaastest kogu Euroopas ja sealhulgas Eestis.

«Tallinn on võtnud sihiks muuta 2025. aastaks linnatransport diiselkütuse vabaks ning 2035. aastaks üle minna täielikult elektrifitseeritud ühistranspordile. Sarnane eesmärk tuleb võtta ka taksonduses. Loomulikult ei saaks see toimuda ühe või kahe aasta pärast, vaid siin peaks olema mõistlik üleminekuperiood, kuid aastaks x peaks Tallinna taksod olema samuti keskkonnasõbralikud, ja bensiini- või diiselmootoriga autodega teenust osutada ei tohiks. Kindlasti peaksid need nõuded hõlmama ka kõikvõimalikke sõidujagamisplatvorme, et taksofirmad ei jääks ebavõrdsesse olukorda,» märkis Terik.

Tagasi üles