Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Leedu apokalüptiline rannaooper

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Leedu rannalised Veneetsia kuntibiennaalil. Kusjuures liiv toodi Veneetsiasse Leedust.
Leedu rannalised Veneetsia kuntibiennaalil. Kusjuures liiv toodi Veneetsiasse Leedust. Foto: Andrea Avezzu/ Veneetsia biennaal 

Leedut võib tänavusel Veneetsia biennaalil, mis toimub lipukirja «Et sa elaksid huvitaval ajal» all, pidada mõneti otsekui oraakliks. Nende rannaooper, mille tumedad alatoonid ennustasid maailma hävingut – ja mis tõi kolmele Leedu kunstnikule Lina Lapelytele, Vaiva Grainytele ja Rugilė Barzdžiukaitėle kunsti maailmanäituse peapreemia –, pakiti oktoobri lõpus kokku ja saadeti Leetu tagasi.

Ja kohe pärast seda algaski Veneetsias reaalne apokalüpsis.

Üle kallaste tõusnud vee tõttu on kunsti vaatamine neil päevil küll ilmselt viimane, mis paljudel seal meeles mõlgub. Kuigi biennaalituriste, kes juba kuid varem olid oma Veneetsia-plaanid teinud, on seal nüüdki küllap tuhandeid, sest väljapanekud on avatud veel kuni eeloleva pühapäeva, 24. novembrini.

Aga «Leedu tumedates toonides tulevikukuprognoosi lõpuga lõppes tegelikult kogu tänavune biennaal», nagu märkis üks internetikommentaator pärast veeuputuse algust. «Pärast seda, kui Leedu paviljon suleti ja Veneetsia ise uppuma hakkas, ei ole enam mingit isu kunsti nautida.»

Tagasi üles