Romaani peategelane, kes kogu hargnevat lugu koos hoiab, on mitmekülgselt andekas Alfred Morgenstern, samuti esimese põlve vene emigrant, kes sünnib 1896. aastal Moskvas, ent lahkub koos perega 1906. aastal Pariisi. Ametilt arst, on ta ühtlasi pianist, näitleja ja fotomodell, lisaks maniakaalne kirjutaja. Morgenstern on Kruševski hea sõber, kellega neil on jagada ühiseid mälestusi, sh üks saladus, mis annab romaanile kerge kriminaalse koe.
Nende kolme tegelase pilgu läbi avaneb meile kirev vene emigrantide maailm – omavahelised jagelemised, kohanemisraskused, sõjatraumad, võitlus kommunismiga, kodumaaigatsus jne –, kus sujuvalt sulanduvad tegelikud ja väljamõeldud karakterid. Lihtsustuse hinnaga võibki väita, et „Isevärki kalmistu asukates“ tegutseb kolme tüüpi tegelasi: fiktiivsed, prototüüpilised ja ajaloolised.
Esimese näiteks on kolm peategelast, kes koondavad küll endasse mitme vene emigrandi jooni, ent kellel puudub konkreetne ajalooline vaste. Teise näiteks on mitu kõrvaltegelast: Ilja Gvozdevitš, kelle prototüüp on gruusia päritolu pagulaskunstnik Ilja Zdanevitš (1894–1975), Sergei Šeršnjov, kes on loodud vene pagulaskirjaniku ja -kunstniku Sergei Šaršuni (1888–1975) eeskujul, või Anatoli Igumnov, kelle ajalooliseks vasteks on vene pagulasajaloolane, -publitsist ja -poliitik Sergei Melgunov (1879–1956).
Ajaloolisi tegelasi jookseb romaanist läbi terve suur galerii, teiste seas Nikolai Berdjajev, André Breton, Paul Éluard, Théodore Fraenkel, Charles de Gaulle, Pavel Miljukov ja Boriss Poplavski.
Üks peategelane – neljas – on raamatus Pariis. Ivanov suudab kirjutada Pariisi pea aistitavalt tajutavaks, seda pealegi mitmel ajaperioodil. Eesti kirjanduses ei olegi ilmselt kunagi varem Pariisist nii mastaapselt ja nakatavalt kirjutatud, meenuvad vaid Tõnu Õnnepalu „Piiririik“ ja Tiit Aleksejevi „Valge kuningriik“, kusjuures eriti viimasega võib leida mitmeid huvitavaid seoseid (spioonide hämar maailm, detailne linnamiljöö, vanad käsikirjad jms).