Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Klassiku sõiduproov: Maserati Ghibli (1997). Pärdiku järglane

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maserati Ghibli (1997).
Maserati Ghibli (1997). Foto: Eero Vabamaegi/Postimees

Maserati Ghibli (1997) on sinivereline kupee, mis hoidis enne sajandivahetust enda käes seeriaautode erivõimsuse rekordit. Ta on hea närvikava korral tegus hobiauto kandidaat, eriti kui hambad lollikindlamate valikute soetamiseks on veel liialt nürid.

Mudelinime Ghibli võttis Maserati kasutusele 1966. aastal, kui Torino autonäitusel tõmmati lina kahekohaliselt ideeautolt. Tänu esiistmete taga olevale «riiulile» hakati Ghiblit aasta hiljem pakkuma 2+2 istmetega kupeena, mida jõustas kuiva karteriga 4,7-liitrine V8. Parematel päevadel arendas see 228 kW/310 hj, mis võimaldas klapptuledega iludusel saavutada 100 km/h umbes seitsme sekundiga.

Selle mudeliga võistlevad esimesed Lamborghini Miurad – mida peetakse moodsate superautode esiisaks ja viimaste ülesehituse paika panijaks – olid küll 40 hj võimsamad, ent said sada kätte samuti seitsme sekundiga. Mistõttu võib esimest Ghiblit vabalt superautoks pidada.

Tagasi üles