Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Kodumaised burgeriketid tunnevad kuklas suurte hingust (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Dereku Burgeri perenaine Fleur Šprenk tuli turule eesmärgiga pakkuda tervislikku tänavatoitu, samas kui suurketid tulevad siia raha tegema ega hooli rahva tervisest.
Dereku Burgeri perenaine Fleur Šprenk tuli turule eesmärgiga pakkuda tervislikku tänavatoitu, samas kui suurketid tulevad siia raha tegema ega hooli rahva tervisest. Foto: Andres Haabu

Suurketid tulevad siia raha tegema ega hooli rahva tervisest, lausus Postimehele Dereku Burgeri asutaja Derek Ewen, kes toetab oma naise, Dereku Burgeri kauaaegse omaniku Fleur Šprenki seisukohti, et USA kiirtoidukettide laienemine Eesti turule kitsendab kohalikele väikeettevõtjatele turgu märgatavalt.

KFC ja Burger Kingi Eesti turule tulekut kommenteerides selgitas Ewen, et ühelt poolt on need firmad peole hiljaks jäänud, kuna ei paku midagi, mida eestlased juba ei saaks teistest allikatest. Samas tunnistas Ewen aga​, et maine on neil brändidel kõva ning oma miljardiliste eelarvetega on nad kindlasti võimelised kõvasti reklaami tegema ja Eesti kiirtoidu turust suure osa endale ampsama. «Nende brändide majanduslikud mehhanismid on hästi välja arenenud ning väikeettevõtetel on raske nendega võistelda,» nentis ta, kuid tõdes, et tal ei saa olla midagi selle vastu, et vabal turul oleks publikul valikut.

Eweni sõnul peab väikeettevõtjatel olema teatavat naiivsust – nad peavad uskuma tulevikku ja usaldama oma toodet –, aga praktikas on neil raske konkureerida sellistes oludes, kus turg kitseneb. Niigi väikesed kasumimarginaalid lähevad Eweni arvates kindlasti väiksemaks. Ainus, mida väikeettevõtjad saavad teha, on mõelda innovaatilistele lahendustele.

Tagasi üles