Rosling ei süüdista kedagi nende väärarusaamade pärast, selle asemel illustreerivad mitut peatükki õpetlikud lood autori enda eksimustest. Ta hoidub ka meedia süüdistamisest – kuigi meedial on kindlasti üledramatiseeritud maailmapildi levikus suur roll, tuletab autor meelde, et süü ei lasu ei üksikutel ajakirjanikel, firmajuhtidel ega ka meediakontsernidel tervikuna. Maailm on liiga kompleksne, et seesugustele probleemidele otseseid ja selgeid süüdlasi otsida. Sellele on teoses pühendatud terve peatükk. Väärarusaamad maailma kohta on osa inimeseks olemisest ja neist ei pääse ka Rosling ise, küll aga saab neid süsteemselt vähendada ja asendada faktipõhise mõtteviisiga.
Heast suurepäraseks muudavad raamatu just eelmainitud lood autori enda elust. Rosling veetis väga suure osa oma elust reisides, eriti Aafrikas. Reisikogemused on andnud talle iga instinkti illustreerimiseks hindamatult unikaalseid lugusid. Non-fiction raamatu puhul on minu hinnangul ülimalt oluline, et autor suudab lisaks faktidele pakkuda ka teemakohast põnevust ja vaheldusrikkust. Roslingu lood erinevatest juhtumitest Aafrikas on selleks ideaalsed. Lisaks kaasahaaravatele lugudele annavad raamatule olulist lisaväärtust ka autori hulgalised praktilised nõuanded. Iga instinkti puudutava peatüki lõpus on selge kokkuvõte, mis aitab inimestel seda instinkti kontrollida, ning raamatu lõpus annab Rosling oma konkreetsed soovitused maailma faktipõhisemaks käsitlemiseks koolidele ja õpetajatele, nii ettevõtjatele ja organisatsioonidele kui ka ajakirjanikele, poliitikutele ja aktivistidele.
Arvan, et teos on väga oluline nii koolinoorte kui ka nende vanemate ja vanavanemate jaoks. Just koolinoortel oleks eriti oluline lugeda ka non-fiction raamatuid, mis üldiselt ilukirjanduse varju kipuvad jääma. Lugedes Roslingu, samuti näiteks ajaloolase Yuval Noah Harari ja psühholoogi Steven Pinkeri populaarteaduslikke teoseid, saaksid õpilased olulisi ühiskonnaalaseid teadmisi ja selgust maailmapildis, mis on hädavajalikud nii gümnaasiumi lõpueksamitel kui loomulikult ka terves edasises elus, samuti paraneks õpilaste kriitiline ja faktipõhine mõtlemine. Täpselt samadel põhjustel soovitan raamatut ka kõikidele kooli juba lõpetanud inimestele. Usun, et olukordade kaine ja rahulik hindamine ning seejärel faktipõhine otsuste langetamine on üks olulisemaid oskusi igas vanuses ja igal elualal. Teosest on kindlasti õppida ka neil, kes oma ühiskonnateadmisi juba praegu väga heaks peavad. Arvan, et minu mõtlemises toimub raamatu lugemise tulemusena kõige suurem muutus just selles, et hakkan otsuseid rahulikumalt läbi mõtlema ning kindlasti püüan edaspidi tähele panna olukordi, kus mõne dramaatilise instinkti ohvriks langen.
Teose autor on küll nüüdseks meie seast lahkunud, kuid oma elutöö kokkuvõtva raamatu jõudis ta õnneks hiilgavalt lõpetada. Rosling lõpetas teose sõnadega: «Kui meie maailmapilt tugineb faktidele, näeme, et maailm ei ole nii halb kui tundub – samuti mõistame, mida saame teha selle üha paremaks muutmiseks.» Tänu tema raamatule on meil kõigil varasemast veelgi parem võimalus faktipõhine maailmavaade kasutusele võtta, seda levitada ja maailma paremaks muuta. Kasutagem seda võimalust.