Maailmameistriks krooniti norralane Petter Solberg Subarul. Fordi meeskonna liider Markko Märtin jäi viiendaks, olles triumfeerinud Soome etapil suure hulga kohale tulnud eestlaste silme ees.
Seejärel saabusid WRCs kahe läbi aegade edukaima rallisõitja ajastud. Kõigepealt valitses vaevuusutavalt üheksal järjestikusel aastal meie aja ilmselt mitmekülgseim ja ürgandekaim autosportlane Sébastien Loeb, kes mitte üksnes ei kirjutanud ümber rekordiraamatuid, vaid kehtestas rallis reegli, et parim olemiseks ei tohi sul nõrgemaid külgi olla. Katku teed kruus, asfalt või lumi – sa pead selle kohal lendama.
Ja siis oli järg teise prantslase, fantastiliselt kiire ja kuratlikult targa Sébastien Ogier’ käes. Kuus tiitlit kahe eri meeskonnaga tõestasid, et Ogier’ löömiseks pole vääratustele ruumi.
Nüüd on ka see kuningas langenud. Elagu kuningas Ott Tänak! Saare mees sai hakkama sellega, millest belglasel Thierry Neuville’il on napilt puudu jäänud.
Kuid autoralli on meeskonnasport. Esiteks: Tänak ei ole autos üksi. Arusaam, et kaardilugejal ja kaardilugejal pole erilist vahet, on sama võhiklik kui arvamine, et autosport ei saa olla füüsiliselt ränk, sest kogu aeg ju istutakse.
Petter Solbergi ei saa lahutada Phil Millsist, Markko Märtinit Michael Parkist, Sébastien Loebi Daniel Elenast, Sébastien Ogier’d Julien Ingrassiast ning Thierry Neuville’i Nicolas Gilsoulist. Nagu ka Ott Tänakut Elvast pärit Martin Järveojast. Kas mäletate, kuidas 2017. aasta hooajaks ühte autosse istunud paar oli kohe väga edukas? See pole juhus.