Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Ligi 57 300 majapidamist on üle Eesti elektrita

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Alo Raun, Raul Sulbi
Copy
Artikli foto
Foto: Peeter Kümmel

Keskpäevase seisuga oli üle Eesti vooluta ligikaudu 57 300 majapidamist, enim oli tormi tõttu elektrita majapidamisi Viljandi-, Tartu-, Järva- ja Lääne-Virumaal.

Kella 11 seisuga oli üle Eesti vooluta ligikaudu 49 300 majapidamist ning elektrikatkestusi likvideerima oli saadetud 86 brigaadi, enim oli tormi tõttu elektrita majapidamisi Viljandi-, Tartu-, Järva- ja Lääne-Virumaal, teatas Jaotusvõrgu pressiesindaja Tuuli Sokmann.

Täna öösel alanud tugeva tormi käigus murdunud puude ja okste tekitatud elektrikatkestustusi likvideerivad kõik Jaotusvõrgu ja raampartnerite brigaadid, lisaks püüab Jaotusvõrk kaasata täiendavat abiväge.

Eesti Energia Jaotusvõrk teeb pressiesindaja väitel parima, et rikkeid võimalikult kiiresti likvideerida.

«Mõnedel juhtudel võtab elektrikatkestuse likvideerimine aega, kuna rikkekohtadele ligipääsu takistavad mahakukkunud puud, samuti on tugeva tuule tõttu raskendatud õhuliini juhtmete paigaldamine,» teatas Sokmann.

«Katkestuste kõrvaldamine võtab tavapärasest kauem aega ka seetõttu, et tugev tuul lõhub liine ning voolu taastamiseks ei piisa vaid lülitamistest, vaid liin tuleb remontida või seadmed asendada. »

Esmajärjekorras likvideerib Jaotusvõrk rikkeid elutähtsatel ja ühiskondlikult olulistel objektidel.

Prioriteetide hulgas on ka keskpingerikete kõrvaldamine tiheda asustusega piirkondades, kus vooluta klientide arv on suurem.

«Paratamatult võtab madalpinge liiniga elektrivõrku ühendatud üksikute tarbijate, näiteks metsatalude või suvilate rikete kõrvaldamine kõige rohkem aega,» selgitas ta.

Kuna tormiilma jätkumist lubatakse veel ka homseks ja uusi rikkeid lisandub, võib osade vähesemat arvu majapidamisi varustavate liinide parandamine võtta Sokmanni hinnangul aega mitmeid päevi. «Palume inimestelt kannatlikkust ja mõistvat suhtumist,» lisas ta.

Elektrikatkestustest palutakse teada anda helistades või saates SMSi Eesti Energia rikkenumbrile 1343 või veebilehe www.energia.ee kaudu.

«Elektrikatkestuse tekkides palume enne rikkenumbrile helistamist oodata 15-20 minutit, kuna selle ajaga jõuab katkestuse info andmebaasi ja siis oskab klienditeenindaja rikke likvideerimise kohta juba täpsemat infot anda,» rääkis Sokmann.

«Palume riketest korduvalt mitte teatada, et vältida telefoniliini ummistumist ja säästa ka helistajate mobiiltelefonide akusid,» lisas ta.

Inimestel, kelle maja veevarustus sõltub elektrist, soovitas pressiesindaja varuda joogivett. Samuti tuleks tema sõnul jälgida, et mobiiltelefoni aku oleks laetud.

«Lisaks soovitame varuda alternatiivseid valgustusallikaid. Katkestuse korral on soovitatav elektriseadmed vooluvõrgust välja tõmmata, et vältida nende kahjustumist. Majapidamistes ja tegevusvaldkondades, kus elutähtsate seadmete töö sõltub katkematust elektrivarustusest, soovitame kaaluda elektrigeneraatori hankimist.»

Sokmann hoiatas, et katkenud elektriliinidele ei tohi läheneda ega neid puudutada, kuna juhtmed võivad olla pinge all ja anda eluohtliku elektrilöögi.

Tagasi üles