Tuul on kui nüüdisaja avangard oma asjatus maailmaparanduspüüdluses. Kangro on avangardimaal käinud ja selle kõik läbi näinud. Ta on osalenud rahvusvahelises luulemaailmas, kogenud selle konformistlikku nonkonformismi, tühikargamist, korduvaid kinnistüüpe ja omavahelist tagantjulgustamist, ning teinud oma raamatu lõputsüklis kõigest sellest luuleaine.
Tema kujutluses keerleb kogu kultuurikarussell Titanicu pardal. Isegi kui ees ei peaks ootama kollektiivne põhjaminek, pole oma üksildase surma eest pääsu kellelgi. Kui Hans Magnus Enzensberger püüdis kirjutada luuletusi neile, kes luulet ei loe, ja tegi seda mõnevõrra edukaltki, siis Maarja Kangro kirjutab luuletusi luulesse, luulelisusse uskumata. Luule on nagu tuul, mis annab muutuse lubadusi, mida täide ei vii; äratab igatsusi ja tundeid, mis jäävad realiseerumata. Tuul ei küüni veel hävitava tormini.
Ka hinge ja selle surematusse Kangrol usku ei ole ("mateeria osatab hinge olematust"), aga temas elab sügav kaastunne mateeria, keha, selle tungide ja kannatuste vastu. Kehad on pidev meeldetuletus meie lõplikkusest, surmast. Kõige painavamad luuletused "Tuules" räägivad eluta kehadest, milles mälestus elust on veel säilinud ("Vertikaal: supermarket", "Elevandid pärast surma", "Catacombe dei Cappuccini"). Luuletamise, surematuse ja surnukehade teema on kokku seotud Marie Underi säilmete ümbermatmisest kõnelevas proosaluuletuses "Kondid".
Osutades surma ja kõdu märkidele kõikjal meie ümber, võib Kangro esmapilgul meenutada mõnd krišnaiitlikku jutlustajat, kes enne meeleparanduseni juhatamist püüab selgeks teha, et kogu meile armas meelelis-kehaline ligimestemaailm ei koosne millestki muust kui sitta täis nahkkottidest. Aga Kangrol ei järgne kutset meeleparandusele – järgneb pigem kutse armastada aineringlust, omastada seda, mis maailmast omastatav. Me "teame et igavikuline väärtus/ongi persest kistud" ja kunst on looja kehast kunstlikult esilekutsutud erutus ("Midagi välja onada"). Elulaeka juurest ei tule tagasi kohkuda ega kõrvale põigelda, see tuleb ahnelt tühjendada – niisugune on surmamõistetud mateeriaarmastaja nõue.