14 aastat tagasi otsustati kahe töögrupi lahkhelide ja avaliku arutelu tulemusena õppekava kokkupanek edasi lükata. Nüüd tagasi vaadates usub toonast Tartu Ülikooli õppekavad arenduskeskust juhtinud praegune koolidirektor Ain Tõnisson, et piduri tõmbamine oli mõistlik samm.
«Võeti aeg maha ja suuremad muutused õppekavas toimusid hoopis 2010–2011. aastal,» sõnas ta ja lisas, et kokkuvõttes sai õppekava parem, sest arutelu ideede üle aitab õppekava paremaks teha, seevastu võitlus töörühmade vahel mõjub õppekavale halvasti.
Tõnissoni hinnangul tuleks ka praeguse lasteaia õppekava koostamisel hoida rahulikku joont, sest Eesti ühiskond pole nii noor, et hariduses suuri muudatusi kiirkorras vaja teha oleks.
Ministeerium veel ei otsusta
Seda, et praegune alushariduse eksperte ärritanud versioon sellisel kujul töösse ei pruugi minna, kinnitas ümarlaual ka ministeeriumi asekantsler Kristi Vinter-Nemvalts. Tema sõnul on hetkel tegemist ideekavandi, mitte seaduse eelnõuga ning selle eesmärk oligi arutelu tekitada.
«Diskussioon on osutunud kordi suuremaks ja jõulisemaks, kui oleks osanud arvata,» tõdes ta siiski lisas, et tekkinud arutelu, isegi kui see on kujunenud teravaks ja keeruliseks, on positiivne.
Vinter-Nemvaltsi sõnul tuleb ka esimese töörühma koostatud õppekava uuesti ministeeriumi lauale arutluseks. Selle tunnistuseks ilmuski kolmapäeva õhtul ministeeriumi lehele lisaks teise töörühma koostatud õppekava tööversioonile ka alusharidusekspertide õppekava. Järgmine samm ongi nüüd kuni 18. novembrini mõlema töörühma loodud õppekavade tööversioonidele tagasiside ja muudatusettepanekute kogunemine.
«Kui ettepanekud jõuavad ministeeriumisse, siis need analüüsitakse läbi, kutsutakse kokku mõlemad töörühmad ja tehakse ühiselt see plaan, kuidas ettepanekutega edasi minna,» rääkis Vinter-Nemvalt ümarlaual.
Ministeerium ei taha tema sõnul praegu otsustada, millise töörühma õppekavaga praegu edasi minna või kas tuleks hoopis luua kolmas versioon.
«Tahaks jätta selle otsuse diskussiooni tulemuseks,» lisas ta.