Olukord on seda kummalisem, et ministeerium tellis aasta tagasi alushariduse õppekava kaasajastamise töörühmalt, kuhu kuulusid lasteaedade, alushariduse erialaliitude ja ülikoolide haridusekspertidest esindajad. Õppekava täiendamisega pool aastat tegelenud töörühma üllatuseks tuli ministeerium nüüd välja aga sootuks teise, hiljuti loodud töörühma koostatud õppekavaga, mis erineb varasemast alushariduse metoodikast kui öö ja päev.
«Uus «Lasteaia riiklik õppekava» tööversioon üllatas meid tõsiselt. Esmalt, ei ole mõistetav, mis dokumendiga on tegemist,» sõnas Eesti Alushariduse Juhtide Ühenduse juhatuse esimees Heda Kala. Ta selgitas, et metoodiliseks juhendmaterjaliks on see õppekava oma 31 leheküljega kesine, kuid tegemist pole ka õigusakti eelnõuga.
«See meenutab pigem 90-ndate aastate programmi, kus õpetajale on ette kirjutatud tegevused, teemad ja vahendid. Suured muutused on õppekava alustes - õpikäsituses, väärtustes ja valdkondade sisus,» sõnas Kala. Lühidalt öeldes on esimese töörühma liikmete hinnangul õppekava kaasajastamise asemel toimunud hoopis samm tagasi.
Küsimusele, miks ei kasutanud ministeerium selle töörühma õppekava, kellelt uuendused algselt telliti, vastas ka ise teises töörühmas osalenud hariduskorralduse osakonna juhataja Ingar Dubolazov, et muudatusettepanekuid oli lihtsalt liiga palju. Samuti on tema sõnul tegemist praegu pelgalt tööversiooniga, millele ministeerium ootabki haridustöötajate tagasisidet.
«Esimene töörühm esitas ministeeriumile peaaegu 200 kehtiva õppekava muudatusettepanekut, mille alusel teine töörühm oma tööversiooni koostas,» sõnas Dubolazov.
Tartu Ülikooli haridusuuenduskeskuse peaspetsialist Maria Jürimäe, kes osales ka esimeses töörühmas ministeeriumi väitega ei nõustu.