Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Sangari juht: massbrändid laulupeoks särki ei tooda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sangari juhi Raul Saksa sõnul olnuks äriliselt mõistlikum olnud sulgeda Eestis tootmine juba varem, kuid siin töö pakkumine oli firmale põhimõtte küsimus.
Sangari juhi Raul Saksa sõnul olnuks äriliselt mõistlikum olnud sulgeda Eestis tootmine juba varem, kuid siin töö pakkumine oli firmale põhimõtte küsimus. Foto: Mihkel Maripuu

Sangari juht Raul Saks (40) peab kodumaise särgitootja eeliseks võimet luua just meie inimestele tähenduslikke riideid – näiteks särki laulupeo auks, millel ei ole kujutatud laulukaart ega -koori, vaid hoopis puuriita. Toote kirjelduses seisab: «Igal teisel eestimaalasel on hoovis skulptuur. See skulptuur on puuriit. Ürgne kunstivorm demokraatlikul viisil. Riida ladumine on läbinisti meditatiivne tegevus, ja riidale saab rasketel hetkedel alati toetuda.»

Majandustulemuste järgi ei lähe Sangaril kuigi hästi. Mida loodate tootmise Ukrainasse kolimisega saavutada?

Sangar on kogu aeg kasumit teeninud, kuid see kasum ei ole võrreldav energiamüügi või panganduse omaga ning on olnud tugevalt toetatud kinnisvara rendist, kuna oleme aastakümneid tootmisest üle jäävat pinda teistele ettevõtetele välja rentinud. Otse öeldes oleme kinnisvara rendi toel hoidnud tootmist Eestis kauem, kui majandusnäitajad lubanud oleksid. Nüüd on käes murdepunkt, tööjõukulu on läinud liiga suureks ning vana moodi jätkata ei saanud.

Kuidas koondamisele tagasi vaatate?

Tagasi vaadata pole enam midagi. Ettevõtte jaoks pole protsess lõppenud. Oleme jätkuvalt muutuste tuules ja peame muutma oma ärimudeli vastavaks nüüdisaegse maailma- ja ärikorraldusele. See, et suvel ühe etapina tootmise sulgesime, on ainult osa protsessist. Meie jaoks ei ole nüüd rahu saabunud või õnne õuele tulnud. Probleeme jagub.

Tagasi üles