«Keskendume nüüd turvaliste, keskkonnasõbralike ja säästlike projekteerimislahenduste otsimisele. Ehitame maailma pikimat merealust raudteetunnelit ja samas arendame megaprojekti tegemiseks täiesti uut kontseptsiooni, mille vastu tuntakse maailmas huvi juba praegu,» ütles projektiarendusjuht Timo Saanio A-Insinööridest.
Eesti pool aga ootab juba juuli keskpaigast Finest Bay Area Developmenti vastuseid küsimustele, mis esitati pärast eriplaneeringu taotluse juba mitmendat esitamist. Enne kui küsimustele ei ole saadud rahuldavaid vastuseid, ei saa edasi minna riigi eriplaneeringu algatamisega, mis oleks oluliseks verstapostiks tunneliprojekti edenemisel.
Vastused valmivad koos ametnikega
Valtoneni väitel on peatselt valmimas ammendav vastuste pakett kõigi võimalike küsimuste osas. «Oleme selles osas teinud väga head koostööd Eesti ametnikega,» sõnas Valtonen. Finest Bay Area Developenti esindajatega kohtumist kinnitas ka ministeerium: «1. oktoobril toimus FinEst Bay Area Development esindajate ning ministeeriumite esindajate osalemisel kohtumine, kus ettevõtte esindajatel oli võimalik saada selgitusi 28.07.2019 riigihalduse ministri saadetud kirjas esitatud küsimuste kohta,» kinnitas ministeeriumi pressiesindaja Kadri-Ann Sutt.
«Tunneli rajamiseks vajaliku riigi eriplaneeringu teemal riik veel kujundab oma seisukohta. Võtmetähtsusega on info, mida suvel arendajalt küsisime ja millele praegu vastust ootame. Näiteks soovime teada, millel põhinevad taotluses esitatud reisijate ja kaubavedude mahud, mis kordades erinevad riikide tellitud FinEst Link projekti tasuvusanalüüsi prognoosidest,» ütles Aab.
Kustaa Valtonen oli kindel, et kõik Eesti poolelt küsitud täpsustavad küsimused saavad ammendavad vastused. «Usun, et vastused valmivad peatselt ja jõuavad hiljemalt oktoobri jooksul ministeeriumisse.»
Skeptiline on minister Aab tunneliarendajate ajakava osas. Arendaja soovib tunneli käiku lasta 2024. aasta lõpuks, Aabi hinnangul aga võib ainuüksi riigi eriplaneeringu menetlus kesta aastani 2024.