Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Arumeel: Eesti Post toetab meediafirmasid oma teiste teenuste ja äride kaudu (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Omniva juht Ansi Arumeel.
Omniva juht Ansi Arumeel. Foto: Eero Vabamägi

Eesti Posti juhatuse esimehe Ansi Arumeele sõnul on Omniva kavandatud hinnatõus kõigile osalistele ebamugav, kuid praegune ettevõttepoolne toetus perioodika kojukande teenusele ei ole lubatud ega jätkusuutlik.

Kirjamahtude ja sellest tulenevate tulude märkimisväärse vähenemise tõttu on üha suurem osa postivõrgu kuludest jäänud meediaettevõtete kanda, ütles Arumeel reedel avaldatud pöördumises.

Ta lisas, et olukorras mängivad olulist rolli ka ajast mahajäänud postiseadus ning viimastel aastatel korrigeerimata universaalse postiteenuse hinnad. «Eesti Post toetab meediafirmasid oma teiste teenuste ja äride kaudu, kuid selline ristsubsideerimine ei ole lubatud ja korrektne.»

Perioodikateenuse hinnatõusust laekub Eesti Postile hinnanguliselt 334 000 eurot lisatulu, mis suunatakse esmatasandi töötajate palgatõusu. «See on hädavajalik kulu, mida me ei saa edasi lükata, sest juba praegu oleme hädas kirjakandjate leidmisega mitmetesse piirkondadesse,» tõdes Arumeel. 

Omniva teatas esmaspäeval, et perioodika kojukande teenuse tasu tõstetakse järgmisest aastast 11,1 protsenti. Meediaettevõtted ei ole aga teenuse kallinemisega rahul ning teatasid, et nõustuksid viieprotsendilise hinnatõusuga. 

Reedel esitas Eesti Meediaettevõtete Liit konkurentsiametile teabenõude, et selgitada hinnatõusu seaduslikkust. 

Tagasi üles