Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Madis Somelar: miks õpetajate hinnangutest üle sõidetakse? (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Põhikooli klass. Pilt on illustreeriv.
Põhikooli klass. Pilt on illustreeriv. Foto: Kristjan Teedema

Õpetajate aineliitude seisukohta põhikooli lõpueksamite kaotamise vastu tuleb arvesse võtta, kirjutab Eesti Ajaloo- ja Ühiskonnaõpetajate Seltsi esimees Madis Somelar.

Eesti hariduse üheks nurgakiviks on koolis töötavad vastutustundlikud, hoolivad ja tööle pühendunud õpetajad, kes valdavad aastatega lihvitud suurepärast metoodilist repertuaari, on erakordsed ainespetsialistid ning kes tänu sellele suudavad toetada ka erinevate oskuste ja pädevuste saavutamist.

Meie õpetajat iseloomustab väga suur autonoomia. Seda nii meetodite valikul kui oma kooli õppekava mõtestamisel ja realiseerimisel. Õpetajate aineühenduste kaudu oleme olnud suurepärased partnerid riiklike õppekavade uuendamisel, meile on usaldatud õppematerjalide retsenseerimine, õpetajate täiendkoolitamine ning seni ka ühtsete ülesannetega põhikooli lõpueksamite väljatöötamine.

Nimetatud voorused on ka üheks oluliseks põhjuseks, miks oleme saavutanud edu rahvusvahelisel areenil – Eestis käiakse uurimas meie haridusedu põhjuseid ning oleme riik, kust kaasatakse hinnatud eksperte haridusuuendusi läbi viima teistes riikides.

Tagasi üles