Eesti Raudtee ja korrakaitsestruktuurid kontrollisid täna liiklust raudteeülesõitudel ja -ülekäikudel nii Tallinnas kui mujal Eestis.
Fotod: politsei kontrollis raudteeülesõite ja -ülekäike (4)
Ühisaktsiooni ajal olid juba varahommikust saadik väljas politsei, Eesti Raudtee ohutusmeeskond, Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti esindajad ning turvafirma USS töötajad. Liiklust raudteeülekäigu- ja ülesõidukohtades kontrolliti Tallinnas, Keilas, Aegviidus, Kehras, Tartus, Jõgeval, Elvas, Valgas, Põlvas, Rakveres, Tapal, Jõhvis, Narvas, Kiviõlis ja veel mitmes paigas.
«Viime aktsiooni korraga läbi väga paljudes maakondades, et igale autojuhile ja jalakäijale vastutustundliku liiklemise põhimõtteid meelde tuletada. Viimaste aastate õnnetuste statistika näitab, et kuigi raudteeohutusest räägitakse palju, tuleb aasta-aastalt inimestele aina uuesti südamele panna, et nad iseenda ja teiste tervise osas arvestavad oleks,» ütles Eesti Raudtee turvajuht Marius Kupper.
Tallinnas kontrolliti kõigepealt Veerenni tänava raudteeületuskohta, kus politseil oli tegemist jalgratturitega, kes püüdsid keelusiltidest hoolimata jalgrattasadulas raudteed ületada. Samuti manitseti neid, kellel kõrvaklapid peas. Nii mõnigi jalakäija võttis politseid nähes enne raudteele astumist klapid peast. Leidus aga ka neid, kes tuimalt otse enda ette vaadates ilma midagi kuulmata või nägemata otse üle raudtee marssisid.
Suurem osa jalgrattureid astus politseid nähes rattalt maha ja lükkas oma sõiduriista käekõrval üle raudtee. Neid, kes seda sõites tegid, peatas politsei selgitustöö tegemiseks. See aga polnud sugugi lihtne ja nii venis politseipatrulli vaidlus ühe jalgratturiga ligi veerand tunni pikkuseks ning žestikuleerimine muutus kohati üsna elavaks. Mõni jalgrattur kasutas ära seda, et politseinike tähelepanu oli kellelegi teisele keskendunud ning sõitis kiiresti üle raudtee.
Politseipatrullid olid Tallinnas kohal ka mitmel raudteeülesõidul ning need autojuhid, kellel liiga kiire oli, võeti rajalt maha. Korravalvurite tähelepanu alla sattusid ka need, kes pärast rongi möödumist ja tõkkepuu ülestõusmist ei oodanud ära, kuni fooris vilkuvad punased tuled kustusid. Postimehe kohalviibimise ajal pääsesid sellised rikkujad siiski vaid hoiatusega.
«Statistika näitab, et sügisel juhtuvad autojuhtidega õnnetused tihti just seetõttu, et ollakse harjunud suviste oludega ning näiteks raudteeülesõitudel hinnatakse udu, pimeduse või vihma tõttu pidurdusmaad ja läheneva rongi kaugust valesti,» ütles Põhja prefekt Kristian Jaani. «Jalakäijatele tahan aga kindlasti südamele panna, et raudteed ületades tuleb nutitelefon ära panna ning kõrvaklapid peast võtta, kuna rongid liiguvad kiiresti ja väga vaikselt.»
Kokku on tänavu üheksa kuuga raudteel juhtunud neli õnnetust, milles sai viga üks ning hukkus kaks inimest.
Soovitused jalakäijatele ja jalgratturitele:
* Ületa raudteed selleks ettenähtud kohas
* Ole raudtee ületamisel tähelepanelik, tõsta pilk nutiseadmelt ja eemalda kõrvast klapid
* Kui kuuled või näed rongi lähenemas, siis anna sellele teed
* Lisaks tõkkepuu ja foori jälgimisele veendu ka ise, et rongi ei tule
* Raudteed ei tohi ületada ratta seljas, vaid tuleb ratas käe kõrvale võtta
Soovitused sõidukijuhtidele:
* Suhtu austusega tõkkepuusse ja foori ning ära eira märguandeid
* Punase fooritule ajal ei tohi raudteed ületada. Ka siis mitte, kui konkreetsel ülesõidul ei ole tõkkepuud
* Tõkkepuuta ja foorita ülesõidul vaata mõlemale poole ja veendu, et rongi ei ole tulemas