Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

«Tasemetöö ei asenda põhikooli lõpueksamit»: õpetajad avaldasid telesaates eelnõule vastuseisu (27)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Klassiruum.
Klassiruum. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Seekordses saates «Suud puhtaks» avaldasid õpetajad valitsuse plaanile, kaotada põhikooli lõpueksamid, teravat vastuseisu.

Riigikogus küpseb juba mõnda aega plaan kaotada ära põhikooli riiklikud lõpueksamid ning keskenduda tasemetöödele. Sellega antaks koolidele vabad käed põhikooli lõpetamise korraldamiseks. Õpilased ei peaks enam keskenduma eksami sooritusele ja iga õppuri õppimisele saaks eelnõu loojate arvates läheneda individuaalsemalt.

Saates osalenud Eesti Bioloogiaõpetajate Ühingu juhatuse liige Meri Heinsalu rõhutas, et tasemetöid ei hinnata ehk siis õpilasel ei kaasne tasemetöödega mitte mingit vastutust.

«Tasemetööd ei saa mitte mingil juhul eksamit asendada, sest tasemetöödeks ei valmistuta spetsiaalselt, mis on oluline eksami puhul - eesmärgipärane, pikaajaline valmistumine,» märkis Heinsalu.

Heinsalu sõnul jättis osa tema õpilastest üldse tasemetöödes üldse vastamata või märkisid lihtsalt «hahaa». «Sellega ei kaasne õpilasele  mitte mingisuguseid tagajärgi,» sõnas ta.

Eesti Keemiaõpetajate Liidu liige Martin Saar juhtis tähelepanu sellele, et vähemalt 70 Eesti keemiaõpetajat andis suve hakul oma toetuse nii lõpueksamite kui ka keemiaeksami säilitamisele põhikooli lõpus.

«Kui te disainite mingit tööriista, mis peaks tegema kõike, siis lõpuks on ta nii universaalne, et ta ei tee teil mitte midagi,» oli ka Saar lõpueksamite ärajätmise suhtes kriitiline.

Saar rõhutas, et lõpueksamit ja tasemetööd ei tohi omavahel ära segada. «Seega praegu pakutud alternatiiv ei ole sisuline alternatiiv.»

Seevastu haridus- ja teadusminister Mailis Repsi sõnul ei jäeta midagi ära, vaid ühekordsed lõpueksamid asendatakse korduvate tasemetöödega. «Mitu pingutust on alati parem. Aga võib-olla võiks igal tegevusel olla haridussüsteemis mõte. Ja põhikooli lõpetamisel täna sellist üldriiklikku mõtet täna kahjuks enam ei ole,» arvas Reps.

Tagasi üles