Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

Sõiduproov. Lahkumispidu Volkswagenis. See siin on kõige kiirem Golf

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rajal täppistöörist, kuid ennekõike väga võimekas igapäevaauto.
Rajal täppistöörist, kuid ennekõike väga võimekas igapäevaauto. Foto: tootja

Praegune ehk seitsmenda põlvkonna Volkswagen Golf on juba õige pea ajalugu. Enne kui viimane neist koosteliinilt tuleb, on käes lahkumispidu. Pidu kannab nime Volkswagen Golf GTI TCR.

TCR on kõige kiirem esiveoline Golf, mis siiani ilmavalgust näinud. 5,6 sekundiga on 100 km/h käes. Kolm tähte TCRi mudelinimes on pandud võistlusversiooni eeskujul. Tal on kaheliitrine mootor (290 hj), seitsmekäiguline DSG-käigukast ning Performance-paketiga tavamudelist 20 mm madalamas seades adaptiivvedrustus. Sõidurežiimidest on Normalil ja Spordil selge vahe sees. Mis siin rääkida – tava-Golfist TCRi istudes näib kõik küll üdini tuttav, kuid sellest ei maksa end eksitada lasta. TCR reageerib kiiremalt, täpsemalt, tundlikumalt ning kõik töötab siin meeldivalt raske vastusurvega.

Interjööris eristavad teda tavamudelist vaid istmekatted ja natuke punast siin-seal. Viimistletud, täpne, kvaliteedilt veatu. See on interjöör, milles võib sõita tunde, nii tavalist kulgemist kui ka kiiret ja väljakutsuvat sõitu.

TCR teeb 290 hj ning võimsuse maha panemisel on abiks elektrooniliselt juhitav piiratud libisemisega diferentsiaal. Kuival teekattel jõuab veojõud esirataste vahendusel tõesti ka teele. Vihma või niiske asfaldi korral ei pruugi kõik alati niisama ladusalt minna.

Tagasi üles