Enamasti jääb merel peale laevaomanike huvi reisijaid ja kaupu võimalikult odavalt sõidutada, surve ohutusnõudeid karmistada suureneb pärast mõnd eriti traagilist õnnetust.
Tellijale
Mereohutus areneb katastroofe mööda
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonia katastroof oli üks neist, mis tänapäevase meresõiduohutuse reegleid enim mõjutas.
Estonia huku komisjoni lõpparuande järgi olid põhjuseks laeva projekteerimisvead. Visiiri kinnitused olid nõrgad ja purunesid suurte veemasside löökide tõttu ning ramp oli seotud visiiriga. Nagu paljudel teistel parvlaevadel, puudus Estonial rammvahesein, mis oleks rambi avanemise korral takistanud vee pääsu autotekile.