Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Janno Ritsberg riigi sekkumisest bussitransporti: Läti näide võiks olla meie poliitikutele hoiatuseks (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Janno Ritsberg.
Janno Ritsberg. Foto: Erakogu

Riik on tekitanud oma ohjeldamatu sekkumisega bussindusse olukorra, kus maksumaksjad peavad igal aastal süsteemi käigushoidmisse külvama aina suuremaid summasid ja saavad selle eest vastu üha halvema tasuta ühistranspordi, kirjutab Lux Express Estonia ASi juhatuse liige Janno Ritsberg.

Äsja Postimehes kirjeldatud lugu, kus piletitulust elatuvad bussifirmad loobuvad massiliselt Harjumaa inimeste sõidutamisest, on vaid jäämäe tipp. Praegu toimuv on nagu rannas kuiva liiva sisse augu kaevamine – sa võid ju tahta kaevata sirgete seintega ümmargust auku, aga külgedelt pudeneb paratamatult liiva sisse. Praegu pudenevad sellesse auku seni üksnes piletituluga hakkama saanud bussiettevõtjad.

Riik on püüdnud enda arvates pakkuda tasuta või osaliselt tasuta ühistransporti seal, kus pole äriliselt võimalik sõita, aga tegelikkuses ei ole olemas mingit isoleeritud süsteemi, mis kõike ülejäänut ei mõjutaks. Praegu näeme esimesi tagajärgi, lumepall alles hakkas veerema.

Ent kõigepealt mõned üllatavad faktid, mis näitavad riigi kaootilise tegevuse tegelikku haaret. Kui paljud Eesti inimesed teavad, et riigi poolt doteeritavad avalikud liinid ei piirdu enam maakondliku liiklusega, need on jõudnud ka linnade vahele?

Nii näiteks tellib Põhja-Eesti Transpordikeskus avaliku teenindamise lepingu alusel kell 16 väljuvat reisi liinil Tallinn-Haapsalu. Samamoodi väljub reise ka Pärnust Tartusse ja Rakverre, mis tähendab, et alla 20-aastased ning üle 62-aastased saavad nendesse linnadesse priilt. Lisaks saavad tasuta sõita kõik puudega inimesed, nende saatjad ja töövõimetuspensionärid, sest riik maksab selle teenust ostes bussiettevõttele kinni.

Tagasi üles