Otsustasime lähemalt vaatama minna ning selgus, et tegu ongi igas mõttes külalisega tulevikust, ehk maailma esimese eksperimentaalse vesiniklaevaga Energy Observer. Laeva tööpõhimõte on lihtne: päikese ja tuule abil toodetakse elektrit, mille toel omakorda toodetakse veest vesinikku, mis paneb seejärel liikuma laeva elektrimootorid. Aluse päikesepaneelid ja tuulegeneraatorid annavad laevale futuristliku ilme, kuid samavõrd muljetavaldav oli vaikus, millega laev elektrimootori toel merelaineid kündis.
Tõenäoliselt olid meie näoilmed seda ilmaimet nähes samasugused nagu nendel švaabidel, kes aastal 1886 vaatasid Karl Benzi ja Gottlieb Daimleri esimesi sisepõlemismootoritega autosid. Ka toona valitses maailmas millegi uue ootus, leiutisi tuli kui küllusesarvest ja usk tehnoloogia kõikvõimsusesse näis kõigutamatu.
Sisepõlemismootoritel, mis olid juba seljatanud aurumootori, tuli pidada maha esimene suurem heitlus elektrimootoriga, millest väljuti auväärselt võitjana. Kuigi toonaste elektriautode kohta öeldi, et tegu on sujuvalt liikuvate, vaiksete ja mugavate sõiduvahenditega, sai saatuslikuks vabadus, mida sisepõlemismootor suutis pakkuda, elektriauto aga oma piiratud sõiduulatuse ja pika laadimisperioodiga mitte. Ja mis seal salata, üha võimsamaks ja häälekamaks muutuvad sisepõlemismootorid mõjusid oluliselt macho’likumalt, mis sobis igati toonasele ostujõulisele kliendile, kelle jaoks auto oli ka staatuse sümbol.
Tänapäeval, mil akutehnoloogia on kõvasti arenenud, on sisepõlemismootorile uuesti kinnas visatud. Kinnast viskavad ka uued tehnoloogiad, nagu näiteks taastuv- ja vesiniktehnoloogia. Vajadus uute energiakandjate järele on karjuv. Kuigi viimastel aastatel on leitud uusi naftamaardlaid, terendub palju vähem kui sajandi pärast ressursside lõppemise tõttu fossiilsete kütuste tootmise drastiline vähenemine. Tegu on taastumatu ressursiga, mille kasutamise keskkonnamõjud on hiiglaslikud.