Avaliku bussiveo lepingu täitmisega jännis ATKO kõrval kogub plahvatusohtu ka olukord tasulistel kommertsliinidel, kelle äri hääbumine ähvardab jätta harjumaalasi oluliste liinideta.
Ühistranspordis tiksub korraga mitu kriisipommi (14)
«Täna nad veel on,» võtab Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevdirektor Vello Jõgisoo (Keskerakond) kokku pingelise olukorra Harjumaa kommertsliinidel ehk nende maakondlike bussiliinidega, kus peavad kõik sõitjad endiselt pileti ostma. «Kui vedajad tulevad kurtma, et me ei jõua, võtame jälle kaks väljumist ära, siis meil pole öelda muud, kui et võtke, kui te ei jõua, aga ärge jumala eest päeva pealt ära minge. Me ei saa nende meelitamiseks midagi teha, palume lihtsalt,» lisas ta.
Virelemist ellujäämise nimel iseloomustab eile kell 14.30 Estonia eest Kose ja Ardu poole väljunud H-Liinide kommertsbuss viie reisijaga. Ettevõtte juhi Toomas Saagi kinnitusel on võimalik ots-otsaga kokk tulla, kui Kose ringi peale on kokku vähemalt 14-15 reisijat.
«Kui tasuta ühistransport tuli, siis lõigati sellega meie teenistus kohe ära. Sinnamaani saime ikka masinaid soetada ja investeeringuid teha. Siis sõitis meie bussidega palju lapsi ja pensionäre, keda oli reisijatest umbes kolmandik. Nüüd kadusid nad kõik tasuta avalikule bussile,» sõnas Saag.