Endine rahandusminister Aivar Sõerd esitas täna riigikogus majandus- ja taristuminister Taavi Aasale arupärimise, milles tahab teada, miks minister eksitas avalikkust, väites, et neljarajaliste teede projekteerimiseks on riigieelarves raha olemas.
Sõerd pärib Aasalt aru neljarajaliste teede rahastamise kohta
Arupärimise on allkirjastanud 16 saadikut Reformierakonna ja Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioonist, teatas Reformierakonna fraktsiooni pressiesindaja BNSile.
Nimelt vastas Aas 11. septembril riigikogu infotunnis küsimusele Tallinna-Tartu maantee järgmiste neljarajaliste lõikude projekteerimise kohta, et maade ostmiseks ja projekteerimiseks on järgmise aasta riigieelarves 3 miljonit eurot olemas.
Selle info aga lükkas ERRile antud intervjuus järgmisel päeval ümber maanteeameti peadirektor Priit Sauk, kelle sõnul taotles maanteeamet kevadel riigieelarve strateegiasse igaks järgmiseks aastaks 5 miljonit eurot, valitsus aga lükkas selle taotluse tagasi. Sõerd soovib nüüd arupärimises teada, mis kaalutlustel taotlus tagasi lükati.
Samuti väidab maanteeameti peadirektor, et kehtiva teehoiukava järgi kukuvad teede investeeringud aastatel 2023–2024 olematuks. Sõerd pärib, kas Aas aktsepteerib sellist olukorda ja teede investeeringute kehva seisu või on valitsusel valmisolek järgmise aasta riigieelarves seda suunda muuta.
Samuti soovitakse arupärimises teada, kuidas ikkagi on kavandatud teedeehituse rahastamine PPP mudelit kasutades, arvestades, et Eurostati juhiste järgi peaks ehitusrisk olema erasektori vastutus. Sellest tulenevalt tuleb erainvestor kaasata juba projekteerimise etapis, et maandada projekteerimise vigadest või projektist tulenevate viivitustega kaasnevaid riske. Kõik ehitusega seotud riskid peavad jääma erainvestorist ehitajale, vastasel juhul ei jää kulud eelarve tasakaalureegi alt välja.