Päevatoimetaja:
Emilie Haljas
Saada vihje

Taiji saatel tšättivad saastatšikid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hetk «The Biofilm Sisters» lavastusest «All That Goes Right», vasakult Arolin Raudva, Mari-Liis Eskusson, Katrin Kreutzberg ja Alise Bokaldere. FOTO: Jana Solom
Hetk «The Biofilm Sisters» lavastusest «All That Goes Right», vasakult Arolin Raudva, Mari-Liis Eskusson, Katrin Kreutzberg ja Alise Bokaldere. FOTO: Jana Solom Foto: Jana Solom

Kanuti Gildi SAALi lavastusele «All That Goes Right» on keeruline arvustust kirjutada päris mitmel põhjusel. Kuna etendus on ingliskeelne, on iga minu väide tõlkemasina tulemus. Esiteks peab tõlkima keelt, teiseks kultuurikoode ja kontekste, kolmandaks feminiinsete kehade tähendust, neljandaks leidma üles liikumise ja lausumiste põhjused. Lavastus on vaimukas, aga kinnine tervik, mida empaatiaga lahti ei muugi.

Arolin Raudva, Mari-Liis Eskusson, Katrin Kreutzberg ja Alise Madara Bokaldere on tantsukunstnikud, kes on koondunud ühise nimetaja taha «The Biofilm Sisters». Kavaleht ütleb, et biofilm on saast, mis koguneb pliidi ja selle kõrval oleva kapi vahele. Laval on seega saastatšikid.

Noored ja sihvakad daamid räägivad head inglise keelt. Laused on lühikesed ja tabavad. Katrin ja Arolin, need pikemad saastatšikid, rebivad kildu, püüavad olla vaimukad ja naerutada publikut. Loo ärarääkimise taotlus, mis vahel õnnestub ja vahel mitte, on selgelt nähtav.

Tagasi üles