Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Volkswagen peseb tahmast nägu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Volkswageni uus...
Volkswageni uus... Foto: FABIAN BIMMER/REUTERS/Scanpix

Volkswagen on aastakümneid sümboliseerinud tarbijale ökonoomsust, vastupidavust ja läbimõeldud disaini. Näiteks mahuvad erinevalt mõnest luksuslikuma ja sportlikuma brändi masinast Volkswagenisse ka spordikott ja lapsed ning kontrastina Ühendkuningriigi autode omanikele ei pea Volkswageni omanik iga kuu teeninduses käima.

Lihtne oleks rääkida Volkswagenist seoses Hitleri ja Natsi-Saksamaaga. Kuid selle asemel seostub see Saksa kvaliteedi kõrval hoopis hipilikkuse ja vabadusega. See seos on tekkinud paljuski tänu turundajate meisterlikule tööle – Volkswageni reklaame hinnatakse kõrgelt üle maailma. Hea huumor ja eneseiroonia on need, mis on eristanud Volkswagenit teistest autobrändidest.

Kõige lihtsam on märgata seda teleklippides – kui pea kõik teised autobrändid näitavad oma mudeleid eri nurkade all sõitmas tühjal maanteel kaugusesse, siis Volkswagen on näidanud oma autosid teisest, inimlikumast küljest. Hea näide on 2007. aasta Golfi interdistsiplinaarne kampaania filmikangelase Horst Schlämmeriga või klassikaks muutunud «Tähesõdade» stiilis reklaam.

Tagasi üles