Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Keila-Joa bussiõnnetuse tagajärjel tuli inimesel amputeerida jalg (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Bussi ja veoauto kokkupõrge Keila-Joal
Bussi ja veoauto kokkupõrge Keila-Joal Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Juulis Kloogaranna teel aset leidnud ATKO reisibussi ja veoauto vahelises raskes avariis sai viga 26 inimest, kelle tervisekahjude ulatus on tänaseks 150 000 eurot ning kasvab tõenäoliselt veelgi. Raskeima vigastusena amputeeriti ühel õnnetuses viga saanud bussireisijal jalg.

Kokku on selle juhtumi puhul avatud 23 kahjutoimikut ning senine kahjude ulatus on kokku ligi 150 000 eurot. «Tõenäoliselt kasvab see number aga veelgi, sest isikukahjud ning ravid on üldjuhul pikaajalised ning täpsed summad ning tervisekahju ulatused selguvadki alles hiljem,» selgitas Salva Kindlustuse sõidukikindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohver. 

Õnnetusest tekkinud vigastused ulatuvad kergematest põrutustest kuni suuremahulise hambaravini ning ühe kannatanu puhul tuli amputeerida jalg.

Harjumaal sõitis juulis rahvast täis ATKO liinibuss otsa tee ääres seisnud veoautole, õnnetuses sai vigastada 26 inimest, neist kaks raskelt. 22 inimest hospitaliseeriti kohe.

Kokkupõrge oli niivõrd tugev, et pooleks murdus veoauto haagiseid ühendav paksust metallist tiisel ning bussis oli murdunud inimesi kukkumise eest kaitsma pidanud piirdetoru. Buss lükkas veoautot edasi pea pool bussipikkust.

Ehkki õnnetuse põhjused selgitab välja uurimine, on üsna selge, et pidurdamiseks ei jäänud bussijuhil aega. Ühtegi jälge selle kohta tee pealt politseinikud ei leidnud. Tee enne õnnetuspaika on pikalt sirge ning hea nähtavusega. Tee ääres seisvat veoautot oleks pidanud märkama kümnete meetrite kauguselt. Politsei operatiivjuhi Valdo Põder sõnas, et õnnetus juhtus ilmselt bussijuhi tähelepanematuse tõttu. 55-aastane bussijuht oli kaine.

Tagasi üles