Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Kohtla-Järve bussijaam nõuab bussidelt peatumise eest tasu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Sebe firma liinibuss.
Sebe firma liinibuss. Foto: Elmo Riig / Sakala

Sebe liinibussid ei tohiks praegu Kohtla-Järve bussijaamas sõitjaid maha lubada ega peale võtta, sest selle rentnikfirma Ekspress Auto L seadis üles peatumist keelava märgi bussifirmadele, kes pole nõus tasu maksma.

Katse tänava riigimaal, kus asub Kohtla-Järve bussijaam, seisab liiklusmärk, mis keelab seal peatumise, välja arvatud nende firmade sõidukitel, kellel on jaama rentnikuga leping ja vajalik luba, kirjutab Põhjarannik.
Bussijaam kuulub linnale, selle rentnik on Ekspress Auto L. Kohtla-Järve linnapea Jevgeni Solovjov ütles, et keelumärgi pani firma üles kokkuleppel kohaliku omavalitsusega.

«Siia sisse sõitvad bussid peavad maksma teatud tasu selleks, et rentnik saaks bussijaama ülal pidada, seepärast toetasime Ekspress Auto L-i taotlust,» selgitas linnapea linna seisukohta.

Olematud teenused
Bussifirma Sebe ei ole jaama rentnikuga lepingut sõlminud. Maakonnaliine teenindavad Sebe bussid ei sõida enam üldse bussijaama sisse, välja arvatud 105. liini buss, millega sõidab palju kooliõpilasi. Bussijaama ei sõida sisse ka suurem osa teiste firmade maakonnaliinide busse. Nad peatuvad L. Koidula tänava peatuses.

Sebe juhtkond selgitas asja kahe põhjusega: esiteks see, et sõitjail on mugavam väljuda ja peale minna linna keskuses, teiseks see, et tasu, mida bussijaama rentnik nõuab, on põhjendamatu. ASi Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi leiab, et tasu peab olema proportsionaalne osutatavate teenustega, neid aga Kohtla-Järve bussijaamas praktiliselt ei ole.

Jutt on sisuliselt tavalisest peatusest, kus ei ole esitatud korrektset infot sõiduplaanide ja piletihindade kohta, pole võimalust osta piletit ega hoida pagasit ning puuduvad mugavused ja lisateenused bussi ootajatele (soe ootesaal, kohvik, ajalehed, pangaautomaat jne).

Väärsi tõi näiteks Narva, kus müüakse pileteid ja on olemas sõiduplaanid, kuid busside peatumise eest raha ei küsita. Kohtla-Järve bussijaama rentnik küsib iga sissesõidu eest 1,28 eurot.

Eiravad keelumärki
Sebe linnadevahelised bussid sõidavad Kohtla-Järve jaama sisse keelumärgist hoolimata, juhindudes sellest, et bussivedude üldpõhimõtete kohaselt peab bussijaama omanik või rentnik tagama kõigile vedajaile võrdsed sissesõidutingimused. Keelumärk on sisuliselt nende põhimõtete rikkumine.

Ekspress Auto L-i juht Anatoli Listov kavatseb enda sõnul ikkagi saavutada seda, et Sebe hakkaks sissesõidutasu maksma, kuigi ta ei tahtnud öelda, milliste vahenditega seda teha kavatsetakse. Politseisse ei ole ta enda sõnul veel pöördunud.
 

Tagasi üles