Nad on pärit ajast, mil Tallinnas möllas 1710. aasta laastav katkuepideemia ja enamik Tallinnas asunud Rootsi garnisonist heitis hinge. Nii selgub kirjalikest allikatest.
Malve sõnul tekkis selle kalmistu avastamisel esmalt oletus, et see peaks olema Tallinna omaaegne hukkamispaik Võllamägi. Keskajal ja varasel uusajal hukkas seal timukas neid, kes olid seadusega rängalt vastuollu läinud.
Kuid kalmistu kaevamisel pani Malve tähele, et surnutel puudusid vägivallatunnused. Mõnesse hauda oli koos maetud mehi, naisi ja lapsi. See viitas, et kalmistut kasutati suure häda ajal, mil matmisega oli kohutavalt kiire.
Toonase Tallinna piiril, nüüd vaevu kesklinnast väljaspool jookseb luitevöönd, mis aiamaadeks ei sobi, maju sinna ehitama ei hakatud. Nood luited võeti kasutusele kalmistutena ning nii jookseb Liivalaia tänava ääres Pärnu maanteest Tartu maanteeni järjest pikk vanade kalmistute vöönd: perekonnaseisuameti kõrvalkrundil Rootsi aja katkusurnuaed, Swedbanki kohal iidne Võllamägi, Ida-Tallinna keskhaigla juures 18. sajandi Vene maa- ja mereväegarnisonide hospidali surnuaed, edasi Kaasani kiriku kalmistu Olümpia hotelli vastas.
See on väga liivane pinnas. Happelises liivas kipuvad luud halvasti säilima.
Ida-Tallinna keskhaigla juurest välja tulnud kolju on Malve sõnul väga oluline leid.
Millal too mees suri, on raske öelda – ajavahemik on praegu dateeritud 1710. ja 1800. aasta vahele.
See on üks väheseid Eestis leitud koljusid, mis viitab, et inimene on pärast surma lahatud. Kolp on luusaega poolitatud.
Malve sõnul on selliseid luustikke varem leitud vaid segipaisatud ehitusplatsidelt. Üks lahatud luustik on aga välja tulnud näiteks Koeru kalmistult Järvamaal.
Meditsiiniajaloolase Ken Kallingu sõnul oli meditsiiniteadus jõudnud 18. sajandil sinnamaani, et surma põhjust püüti leida inimkeha uurides. Selleks kasutati lahkamist.