Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tasuta ühistransport pole autoliiklust vähendanud (10)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Bussipilet ei maksa midagi, aga ikka on autoga mugavam.
Bussipilet ei maksa midagi, aga ikka on autoga mugavam. Foto: Tairo Lutter

Ehkki Kadri Simson (KE) majandusministrina lootis, et tasuta bussid panevad inimesi autoga sõitmisest loobuma, vähemalt seni nii läinud ei ole.

Heiki Luts elab Ida-Virumaal Vaivara külas, kuid tööle sõidab igal hommikul Jõhvi. 23 kilomeetrit, mille läbimiseks kulub autoga 22 minutit, teab ta une pealt.

Ehkki maakonnas sõidavad tasuta bussid, ei ole Luts viimase kaheksa kuu jooksul ise kordagi bussiga sõitnud. See ei oleks märkimist väärt, kui Luts (SDE) poleks maakondliku ühistranspordikeskuse juht.

Sellele kohale asuski ta kaheksa kuud tagasi, pärast seda kui maanteeamet oli Ida-Virumaa ühistranspordikeskuse asjaajamises kolossaalse bardaki avastanud.

«Autoga sõidan tööle 22 minutit, ühistranspordiga tund ja nelikümmend minutit. Mis te arvate, millega ma lähen?» küsib ta.

See võtab hästi kokku teistegi ühistranspordikeskuste juhtide mõtted: tasuta sõit ei too automaatselt inimesi bussidesse. Rääkimata sellest, et mõni väiksemas asulas elav inimene, kes käib maakonnakeskuses tööl, jätaks auto sootuks koju ja sõidaks edaspidi tööle bussiga. Palju tähtsamad on kiirus ja mugavus.

Märksõnad

Tagasi üles